خبرهای کرونا

۵۰۰ هزار ماسک سه لایه در زنجان تولید خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا در محل استانداری زنجان، با بیان اینکه این استان در خصوص تولید ماسک مشکلی ندارد، گفت: با مجوزی که طی هفته آینده صادر می‌شود ۵۰۰ هزار ماسک سه لایه در استان تولید خواهد شد.

وی اظهار کرد: باید ماسک سه لایه به وفور در اختیار کادر درمانی و مردم قرار بگیرد و در استان هم مجوز به سه واحد تولیدی برای تولید ماسک سه لایه داده شده است.

استاندار زنجان، با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد زنجانی‌هابرای پیشگیری از ابتلاء به بیماری کرونا ماسک استفاده می‌کنند، گفت: باید این به رقم به عدد ۱۰۰ برسد.

حقیقی تاکید کرد: طی خردادماه و تیر ماه شاهد افزایش بیماری منحوس کرونا در استان بودیم و مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند.

وی افزود: شهروندان زنجانی در خصوص برگزاری مراسم‌های عروسی و ترحیم با حضور جمعیت‌های زیاد خود داری کنند.

استاندار زنجان، تصریح کرد: رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی در مکان‌های سرپوشیده از سوی مردم از عوامل افزایش شمار مبتلایان به کووید- ۱۹ در بخش‌های سرپایی و بستری طی ه دو ماه گذشته بوده است، گفت: در مردادماه شاهد شیوع این بیماری در استان هستیم و باید این مهم تقویت شود.

حقیقی با بیان اینکه زنجان در بحث طرح غربالگری کرونا استان پیشرو است، افزود: اولویت اصلی در شرایط کنونی، قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا است.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات سنجیده‌ای که در استان انجام شد، بحث آزمایش تست کرونا به صورت سرپایی بوده و این اقدام توفیقات خوبی را به دنبال داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا