خبرهای کرونا

عزاداری‌ها تحت تدابیر بهداشتی برگزار شود

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رئیسی در حاشیه جلسه کمیته مشورتی مبارزه با بیماری کرونا در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به تبعات و پیچیدگی‌هایی که ویروس کرونا دارد قطعاً اگر شرایط و پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود در برگزاری مراسم عزاداری شب‌های محرم و پیش رو دچار مشکل می‌شویم.

وی گفت: پروتکل بهداشتی یک عصای جادویی نیست بلکه باید این پروتکل را رعایت کرد و فقط عنوان کردن آن مهم نیست.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه اگر پروتکل بهداشتی در جمع‌های کوچک هم رعایت نشود می‌تواند بسیار خطرناک باشد گفت: اما اگر در یک جمع بزرگ این پروتکل رعایت شود بهتر خواهد بود.

وی گفت: در فضای باز و با رعایت فاصله شانس انتقال کم خواهد بود و هر اقدام و مراسمی و هر تصمیمی که می‌گیریم باید یک پیوست بهداشتی و پروتکل بهداشتی داشته باشیم و سبک زندگی مان با یک سال گذشته متفاوت باشد. نمی‌توانیم مراسم‌هایی که سال قبل بود به همان شکل برگزار کنیم.

رئیسی در پاسخ به این سوال که آیا پروتکل‌ها رعایت می‌شود یا خیر گفت: اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود شانس ابتلاء به کرونا پایین می‌آید اما صفر نمی‌شود.

وی تاکید کرد: فردا جلسه‌ای در خصوص برگزاری مراسم‌ها برگزار می‌شود و این موضوع نهایی خواهد شد و در مورد روز عرفه، عید قربان، غدیر و محرم و صفر پروتکل‌هایی آماده می‌شود. چندین نظر برای برگزاری وجود دارد و قطعاً اگر مراسمی برگزار شود به شکل قبل نخواهد بود.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه بهتر است در صورت برگزاری این مراسم‌ها کاملاً محدود باشد و یا از فضای مجازی استفاده شود، افزود: صدا و سیما در این خصوص می‌تواند کمک مؤثری داشته باشد و امیدواریم بتوانیم مراسمی با کیفیت مناسب توأم با سلامتی داشته باشیم.

وی گفت: شکوه برگزاری فقط جمعیت زیاد نیست و می‌تواند تعابیر و معانی دیگر باشد و حتی در یک خانه، حسینیه برگزار شود و مراسم‌ها در خانه و صدا و سیما پیگیری شود.

رئیسی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم با جمعیت زیاد ممنوع است، گفت: نظر قاطع وزارت بهداشت این است که برگزاری مراسم در محیط سر بسته با جمعیت زیاد ممنوع است. با برگزاری مراسم در محیط‌های سربسته کاملاً و محکم مخالفت می‌کنیم.

وی افزود: محیطی که می‌خواهد مراسم برگزار شود باید تهویه مناسب داشته باشد، مدت زمان حضور و میزان جمعیت باید کم باشد و مدت زمان حضور در فضای سربسته نباید بیشتر از ۲ ساعت باشد و باید از ۲۵ درصد تراکم فضای سربسته استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا