خبرهای کرونا

فعالیت حضوری مدارس جزیره قشم تعطیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا نصری در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان قشم با بیان اینکه وضعیت قرمز جزیره به دلیل بی توجهی به هشدارها و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی است، بیان داشت: با بانیان تجمع و افراد بی توجه به دستورالعمل های بهداشتی، برخورد قضایی می شود.

وی با تاکید بر اینکه بازگشت به وضعیت قرمز، نتیجه نادیده گرفتن هشدارهای خود مراقبتی و تشکیل تجمع های چند ده نفره است، عنوان کرد: علاوه بر تعطیلی پارک، کمپ پارک ها و سواحل، برگزاری آئین های عروسی ممنوع و بانیان به مقام قضایی معرفی می شوند.

وی افزود: فعالیت حضوری مدارس شهرستان بنا به درخواست مدیر شبکه بهداشت و درمان، تعطیل است.

به گفته نصری، اقامه نماز جمعه و جماعات و سایر مراسم دینی، مذهبی تا حصول نتیجه مناسب، متوقف شده است.

وی با اظهار اینکه محدودیت های بیشتر با توجه به تصمیمات ستاد کرونا از هفته آینده اجرا خواهد شد، ابرازداشت: کاهش حساسیت ها موجب برگشت وضعیت قرمز به شهرستان شده است.

فرماندار قشم تصریح کرد: نصب بنرهای هشدار دهنده، اطلاع رسانی گسترده و توصیه اکید به زدن ماسک، رعایت بهداشت و پرهیز از میهمانی و تجمع انجام شود.

وی با تاکید برای اینکه تغییر فرهنگ زندگی و ارتباطات با توجه به وجود بیماری کرونا ضروری است، گفت: بخشداران نظارت کنند همه تجمع ها در سطح روستاها لغو و نظارت بر صنوف روزانه انجام شود.

وی ادامه داد: اقناع سازی عمومی در راستای رعایت اصول خود مراقبتی، توسط صاحبان تریبون و نفوذ کلام، رسانه ها و فعالین فضای مجازی انجام شود.

نصری افزود: رعایت دستورالعمل های بهداشتی، شایسته ترین تقدیر از ۹ ماه تلاش جهاد گونه کادر بهداشت و درمان برای باز گرداندن سلامت بیماران کرونایی است؛ به پاس خدمات این عزیزان، به قطع زنجیره انتقال کمک کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا