خبرهای کرونا

ادارات ۲ شهرستان در استان ایلام طی هفته پیش رو تعطیل هستند

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی‌دشتکی عصر امروز جمعه در نشست فوق‌العاده قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مبارزه با کرونا ضمن تسلیت شهادت یکی دیگر از مدافعان عرصه سلامت استان، اظهار کرد: کرونا همچنان قربانی می‌گیرد و در این میان عده زیادی از هم استانی‌های عزیز جان خود را از دست داده‌اند و از این بابت بسیار متاثر و ناراحت هستیم.

وی با عنوان این مطلب که در چند هفته گذشته بیش از ۷۰ نفر از بیماران کرونایی در آی سی یو بسر بستری بوده‌اند، گفت: متأسفانه تعدادی از این عزیزان فوت کرده و به رغم اینکه ظرف چند روز گذشته شاهد کاهش آمار فوتی‌ها بودیم اما امروز باز تعداد فوتی‌ها در استان هشت نفر بوده است.

وی افزود: تلاش گسترده‌ای شکل گرفته تا با کمک مسئولان درگیر در کار و همراهی خوب مردم و با اعمال محدودیت‌های متنوع بتوانیم جلوی یکه تازی کرونا را بگیریم و شواهد و قرائن نشان می‌دهد که با این همراهی و همدلی موفق خواهیم شد.

استاندار ایلام با تاکید بر این مهم که ناچار به سازگاری و زندگی با کرونا هستیم، تصریح کرد: کرونا هیچ وقت خود را با ما سازگار نمی‌کند، اما برای حفظ جان خود باید با این وضعیت سازگار شویم.

وی در ادامه با عنوان این مطلب که حتی در وضعیت سفید ناچار به رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی هستیم، بیان کرد: باید تا ریشه کنی کامل کرونا فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم حضور در اجتماعات، ماسک زدن، شستن دست‌ها و دیگر پروتکل‌های بهداشتی را ادامه دهیم.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا با عنوان این مطلب که هیچ اداره‌ای حق ارائه آگهی فوت برای همکاران خود ندارد، تاکید کرد: ما وقتی قانون گذاشته‌ایم و به مردم توصیه می‌کنیم که این کار را نکنند دیگر خود که نمی‌توانیم مروج بی قانونی باشیم.

وی افزود: اگر در اداره‌ای چنین کاری تکرار شود با بالاترین مقام آن دستگاه به شدت برخورد خواهد شد.

تعطیلی ادارات دو شهرستان قرمز ایلام و چرداول

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به اعلام محدودیت‌های جدید در تعطیلی ادارات در مناطق قرمز استان، عنوان کرد: ادارات دو شهرستان قرمز ایلام و چرداول که بیش از ۷۰ درصد کارمندان استان را تشکیل می‌دهن، د تعطیل هستند و باقی مناطق زرد و نارنجی استان طبق محدودیت‌های قبلی اعلام شده در محل کار حضور می‌یابند.

وی افزود: البته در این مناطق نیروهای صف دستگاه‌های خدمات رسان (به استثنای کادر اداری و ستادی) به همراه مدیران و حراست ادارات در محل کار حضور خواهند داشت.

وی در ادامه گفت: در هفته پیش رو، ادارات ثبت اسناد، ثبت احوال و … دیگر دستگاه‌های مشابه در مناطق قرمز تعطیل شوند و ثبت ازدواج را هم باید به صورت محدود چند نفر صورت پذیرد.

سلیمانی‌دشتکی با تاکید بر این موضوع که مدیران از تجمعات ارباب رجوع که باعث تشدید بیماری کرونا می‌شود جلوگیری کنند. تصریح کرد: نباید دیگر شاهد اشتباهات گذشته چون صف‌های مرغ، خوراک دام، کود شیمیایی و بذر و..‌. باشیم و در این راستا مدیران مربوطه تدبیر کنند و مایحتاج مردم را به طریقی ارائه دهند که جان مردم به خاطر تجمع و شیوع کرونا به‌خطر نیافتد.

نماینده عالی دولت در استان در خصوص وضعیت دستگاه‌های نظارتی گفت: با این حال فعالیت دستگاه‌های نظارتی مانند تعزیرات، صمت، اتاق اصناف، دادستانی و … چون روزهای گذشته بر تعطیلی بازار، قیمت مایحتاج مردم و اجرای مصوبات ستاد کرونا به صورت جدی تداوم می‌یابد.

وی در ادامه با عنوان این مطلب که در خصوص اجرای مصوبات با هیچکس تعارف نداریم، تاکید کرد: عدم اجرای دستورالعمل‌های ستاد کرونا پیگرد قانونی دارد و با عوامل آنها به شدت برخورد می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا