خبرگزاری ایرناخبرهای کرونا

کرونا در آمریکا؛ ظرفیت بیمارستان‌های کالیفرنیا تکمیل شد

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از  رویترز، «گوین نیوسام» فرماندار کالیفرنیا دیروز دوشنبه گفت:  «در بخش جنوبی و پرجمعیت این ایالت که بالغ بر ۳۰ میلیون نفر جمعیت دارد (بیش از دو سوم جمعیت این ایالت در بخش جنوبی آن زندگی می‌کنند) ، دیگر هیچ تخت خالی در بخش مراقبت‌های ویژه وجود ندارد و این در حالی است که نرخ ابتلا به کووید-۱۹ همچنان صعودی است» . 
گزارش‌ها نشان می‌دهد این بیماری همه گیر وضعیت بیمارستان‌های پرجمعیت‌ترین ایالت آمریکا را به شدت بحرانی کرده است، آن هم در شرایطی که دولت آمریکا با همکاری دو شرکت بزرگ داروسازی کشور از دیروز دوشنبه کارزاری سراسری برای واکسیناسیون ساکنان خانه سالمندان آغاز کرده‌اند. 
براساس آماررویترز، تعداد جانباختگان ناشی از ویروس کرونا در آمریکا در هفته‌های اخیر شتاب گرفته و به طور متوسط در هر روز دو هزار و ۶۷۲ نفر جان خود ار از دست می‌دهند.  
موسسه سنجش و ارزیابی سلامت دانشگاه واشنگتن اعلام کرده است که مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در آمریکا در ماه ژانویه (دی ماه) به اوج خود می‌رسد، به گونه‌ای که بیش از ۱۰۰ هزار نفر تا آن زمان به تعداد کشته‌های ناشی از این بیماری مسری افزوده خواهد شد. 
براساس آخرین آمار منتشره شده تا به امروز بیش از ۱۸ میلیون و ۲۶۷ هزار نفر در سراسر آمریکا به کووید-۱۹ مبتلا شده و از این میان بالغ بر ۳۲۴ هزار و ۸۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند. 
گزارش‌ها نشان می‌دهد در سراسر کشور در روز دوشنبه، تعداد کل بیماران بستری شده به دلیل کووید-۱۹، نزدیک به ۱۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر بود که این میزان رکوردی تازه نسبت به روز جمعه محسوب می‌شود که در آن ۱۱۴ هزار و ۲۰۰ بیمار کرونایی ظرف یک روز بستری شده بودند. 
نیوسام در یک نشست خبری مجازی گفت که از پرستاران، پزشکان و تکنسین‌های پزشکی در ارتش آمریکا درخواست کمک کرده و امیدوار است که پس از این اعلان کمک، ۲۰۰ نفر کادر درمانی مستقر شوند. این ایالت همچنین نزدیک به ۷۰۰ پرسنل پزشکی را به بیمارستان‌های با وضعیت بحرانی فرستاده، ضمن آنکه در ساختمان‌های دولتی بلااستفاده، زمین‌های ورزشی و مکان‌های دیگر کلینیک درمانی راه‌اندازی کرده است. 
 «مارک گالی» وزیر داخلی بهداشت این ایالت هم گفت:  «بسیاری از بیمارستان‌های کالیفرنیا ممکن است به زودی دیگر هیچ تخت خالی حتی برای بیمارانی که نیاز به مراقبت‌های ویژه ندارند، نداشته باشد» . 
گالی دلیل شرایط کنونی را مهمانی‌هایی دانست که به دلیل جشن شکرگزاری برگزار شده بود و خاطرنشان کرد پس از کریسمس و سال نو شاهد افزایش دوباره و موج دیگری از کووید-۱۹ خواهیم بود. 
نیوسام از مردم کالیفرنیا خواست تا دستور ماندن در خانه را جدی بگیرند و افزود:  «ما قربانی سرنوشت نیستیم» . فرمانده این ایالت در عین حال به مردم این اطمینان را داد که موج جدید ویروس کالیفرنیا نسخه جدید و بسیاری مسری ویروس کرونا در انگلیس نیست. 
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا