خبرگزاری ایرناخبرهای کرونا

محقق چینی: واکسن کرونا در برابر گونه جهش یافته بی اثر نیست

به گزارش ایرنا از تلویزیون “سی جی تی ان” چین، جونگ روز چهارشنبه در مراسم افتتاح مرکز بیماری های تنفسی گوانجو واقع در استان گواندونگ در جنوب چین افزود: با این حال باید دید آیا سویه جهش یافته ویروس کرونا در انگلستان می‌تواند اثر واکسن های موجود را تضعیف کند.

جونگ نان شان که سابقه مدیریت بیماری های سارس و مرس در چین را هم در کارنامه خود دارد، شهریور ماه امسال نیز «مدال جمهوری»، بالاترین افتخار دولتی چین را به دلیل نقش برجسته خود در مبارزه با همه گیری کرونا از دست «شی جین پینگ» رییس جمهوری چین دریافت کرد.

سویه جهش یافته ویروس کرونا در انگلیس، شهریور ماه سال جاری و قبل از شروع واکسیناسیون در این کشور شناسایی شده است.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس روز شنبه گفت که نوع جدید جهش یافته ویروس کوید ۱۹ تا ۷۰ درصد عفونی تر است اما تصور نمی شود که کشنده تر باشد و هنوز هم واکسن های ساخته شده کرونا باید بر این سویه نیز موثر باشند.

شناسایی گونه جدید ویروس کرونا در انگلیس وحشتی را در جزیره ایجاد کرده که باعث آشفتگی در مرز بین انگلیس با فرانسه شده، فروشگاه‌ها دوباره سیاست جیره بندی کالاها را به اجرا گذاشته و مردم به فکر فرار از مناطق با سطح بالای عفونی افتاده‌اند.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت انگلیس، افزون بر ۳۶ هزار و ۸۰۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به ویروس کرونا مبتلا شده اند که این میزان بالاترین حد از زمان آغاز همه‌گیری به شمار می‌رود. در این مدت همچنین ۶۹۱ نفر بر اثر کرونا زندگی خود را از دست داده‌اند. این میزان دوبرابر شمار افرادی است که یکشنبه گذشته قربانی ابتلا به کرونا شدند.

بر اساس این گزارش تاکنون دو میلیون  و ۱۱۰ هزار و ۳۱۴ نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده اند که از این میزان، ۶۸ هزار و ۳۰۷ نفر جان باختند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا