خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

۷۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در فارس بستری شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از علوم پزشکی شیراز، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۲۲۶ هزار و ۱۶۴ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۵۷ هزار و ۲۷۶ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۰۶ هزار و ۹۷۹ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۱ هزار و ۳۵۰ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۴۱۹ هزار و ۱۸۵ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۵ هزار و ۹۲۶ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۷۸ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۳۴۷ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۶۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد جدید فوتی کووید ۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به هشت هزار و ۱۲۶ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۴۷ هزار و ۷۶۵ هم استانی مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دوز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دوز، به هشت میلیون و ۲۶۷ هزار و ۱۳۴ دوز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۲ هزار و ۳۷۷ دوز نوبت اول، سه میلیون و ۱۳۸ هزار و ۸۳۰ دوز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۱ هزار و ۶۸۵ دوز نوبت سوم و ۱۲۴ هزار و ۲۴۲ دوز یادآور واکسن بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا