خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

تکرار روز سیاه کرونا در استان سمنان/ مرگ ۵ نفر رقم خورد

به گزارش خبرنگار مهر، آمارهای ارائه شده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت منتهی به روز چهارشنبه، پنج بیمار کرونایی در سطح استان سمنان جان خود را از دست داده‌اند در نتیجه تعداد بیماران فوتی کرونایی در استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون به عدد ۹۸۱ نفر رسید.

طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۹۸ مورد بیمار جدید کرونایی نیز در سطح استان سمنان شناسایی شده است همچنین تعداد بیماران بستری استان به عدد ۴۵۸ رسید که رکورد محسوب می‌شود، از ابتدای شیوع کووید ۱۹ تاکنون در سطح استان ۳۳ هزار و ۱۳۱ نفر به این بیماری مبتلا شدند که ۲۴ هزار و ۷۷۴ نفر از این بین به صورت سرپایی مداوا و یا جان خود را از دست دادند و هشت هزار و ۸۳۳ نفر نیز بعد از بستری در بیمارستان بهبود و مرخص شده‌اند.

در ۲۴ ساعت منتهی به روز چهارشنبه همچنین ۵۴ بیمار کرونایی نیز در سطح استان سمنان با بهبودی از بیمارستان مرخص شده‌اند.

هم اکنون شهرستان‌های شاهرود و دامغان، همچنین گرمسار و میامی، سمنان و مهدی شهر در وضعیت قرمز کرونایی و آرادان در وضعیت نارنجی قرار دارد.

رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، الزامات بهداشتی، شستشوی دستان، دوری از تجمعات و مهمانی‌ها توصیه مهم مسئولان بهداشت و درمان به مردم است. محدودیت‌ها نیز طبق رنگ‌بندی از شنبه مجدداً احیا می‌شوند.

استان سمنان دارای دو دانشگاه علوم پزشکی در سمنان و شاهرود است که آمار کرونای استان در واقع مجموع داده‌های ارائه شده از سوی این دو دانشگاه محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا