خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

۱۴۴۷ نفر مبتلا به کرونا در شیراز جان باختند/آخرین آمار شهرستان ها

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام آخرین آمار مربوط به کرونا ویروس از افزایش آمار نمونه گیری های مربوط به شناسایی این بیماری به بیش از ۵۵۰ هزار مورد از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان فارس خبر داد.

او بیماران مثبت قطعی شناسایی شده از ابتدای شیوع تاکنون را ۱۶۱ هزار و ۴۲۸ مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد تاکنون ۱۵۶ هزار و ۶۴۰ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

دکتر همتی در ادامه با اشاره به بستری ۶۳۶ بیمار مثبت قطعی و یا دارای علامت کرونا ویروس در بیمارستان‌های استان، گفت: از این تعداد ۱۲۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU تحت مراقبت‌های ویژه درمانی قرار دارند.

او همچنین با ابراز تأسف از جان باختن ۱۰ هم استانی دیگر در اثر ابتلاء به این بیماری طی روز گذشته تاکنون، اعلام کرد: با افزوده شدن این افراد، مجموع جان باختگان از ابتدای شیوع کرونا ویروس تاکنون به سه هزار و ۱۱ نفر در استان فارس افزایش یافته است.

آمار تجمعی جان باختگان استان فارس از ابتدای شیوع کرونا تاکنون

معاون بهداشت دانشگاه در مورد آمار تجمعی جان باختگان استان فارس از ابتدای شیوع کرونا تا کنون اعلام کرد: در این ماه‌ها یک هزار و ۴۴۷ نفر از جان باختگان مربوط به شیراز، ۲۳۰ مورد مرودشت، ۱۰۸ مورد کازرون، ۷۴ مورد آباده، ۶۳ مورد داراب، ۴۷ مورد ممسنی، ۴۴ مورد کوار، ۴۲ مورد اقلید، ۳۹ مورد نی ریز، سپیدان و استهبان هرکدام ۳۸ مورد، ۳۵ مورد لامرد، ۳۲ مورد خرامه، ۳۱ مورد زرقان، فیروزآباد و خرمبید هرکدام ۲۸ مورد، ۲۶ مورد قیرو کارزین ،۲۰ مورد پاسارگاد، زرین دشت، رستم و سروستان هرکدام ۱۹ مورد، ۱۸ مورد ارسنجان، ۱۷ مورد بوانات، ۱۳ مورد بیضا، ۱۰ مورد کوهچنار، ۹ مورد مهر، ۵ مورد فراشبند و بختگان و سرچهان نیز هرکدام یک مورد بوده است.

توصیه پایانی این مقام مسؤول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضرورت تداوم استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در دورهمی های خانوادگی و تجمعات، شست و شو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی برای کاهش آمارهای ابتلاء به این بیماری در استان بود.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا