خبرهای کرونا

حساسیت مردم آذربایجان غربی نسبت به ویروس کرونا کاهش یافته است

به گزارش خبرنگار مهر، جواد آقازاده عصر شنبه در شصت و دومین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کووید ۱۹ در استان اظهارکرد: در حال حاضر حساسیت مردم نسبت به بیماری کووید ۱۹ کاهش یافته و این موضوع نگران کننده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: طی هفته‌های گذشته با افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ متصور می‌شد تا ۱۴۰۰ بیمار در بیمارستان‌ها بستری شوند که با اقدامات انجام یافته این تعداد از ۸۵۲ نفر بالاتر نرفت.

آقازاده در خصوص میزان استفاده مردم از ماسک بیان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام یافته، مصرف ماسک توسط مردم در استان از ۷۵ درصد به ۲۵ درصد کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی درباره لزوم ثابت نگه داشتن تعداد بیماران بستری و فوت شده گفت: به منظور حفظ ثبات وضعیت استان در شیوع کووید ۱۹، پروتکل‌های بهداشتی می‌بایست بیش از پیش رعایت شوند.

آقازاده درباره اجرای پروتکل‌های بهداشتی توسط هیأت‌های عزاداری افزود: مساجد، هیأت‌ها و انجمن‌های مذهبی بیشترین همکاری را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر استان در وضعیت هشدار به سر می‌برد که در صورت بی توجهی مسئولین و مردم به این بیماری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی این وضعیت بسیار شکننده بوده و به طرف وضعیت قرمز حرکت خواهیم کرد.

آقازاده گفت: بی تفاوتی و کم توجهی به این بیماری موجب فاز جدیدی از بیماری خواهد شد که تعداد مبتلایان و بیماران بد حال افزایش می‌یابد و وقتی ویروس با ورژن جدید مجدداً باز می‌گردد بسیار خطرناک‌تر، کشنده‌تر و با علائم متفاوت‌تر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا