خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

بی توجهی به دستورالعمل های بهداشتی در ادارات پذیرفتنی نیست

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در محل استانداری زنجان با بیان اینکه محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی و مصوبات مربوط به آن فقط از سوی معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اعلام می‌شود، گفت: همه باید به این مصوبات عمل کنند.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا در استان کاهش یافته است، اظهار کرد: رنگ بندی شهرهای استان نباید مردم را دچار اشتباه بکند و مردم تصور کنند که ویروس کرونا به پایان رسیده است.

استاندار زنجان گفت: هر مدیری خارج از چارچوب یاد شده در زمینه کرونا مطلبی را به رسانه‌های گروهی استان اعلام کنند باید پاسخگو باشند و تنها معاون سیاسی و امنیتی حق دارند با رسانه‌ها مصاحبه کنند.

حقیقی تاکید کرد: پس از ۱۱ ماه از شیوع ویروس کرونا در استان مسئولان استانی با توجه به نقشه راه نسبت به نقطه یابی و قرنطینه مناطق آلوده هر شهر اقدام کنند تا از انتشار ویروس جلوگیری شود.

وی افزود: تا زمانی که واکسن به اندازه کافی و مطمئن در اختیار جامعه قرار نگرفته و تزریق نشده، همچنان باید به پروتکل‌های بهداشتی کرونایی اکتفا کرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه جهش ویروس کرونا بیش از گذشته افزایش یافته است، ابراز کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند افراد را از ابتلا به بیماری مصون نگه دارد.

حقیقی افزود: این استان با سازو کارهایی نسبت به ایزوله کردن افرادی که پی سی آر کرونایی آنان مثبت شده و قرنطینه نزدیکان آنان اقدامات خوبی را باید انجام دهد.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی همه دستگاه‌های متولی امر موظف به گزارش دهی در این خصوص هستند، ابراز داشت: مدیران در این خصوص با رسانه‌ها همکاری کنند.

استاندار زنجان بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی با جدیت هر چه تمام در فروشگاه‌های بزرگ، مراکز خدماتی، دستگاه‌های اداری و مراکز پیشخوان تاکید کرد و گفت: اصناف نیز به این مهم توجه داشته باشند که تمامی خدمات ارائه شده باید مطابق با پروتکل‌های بهداشتی باشد.

حقیقی با بیان اینکه بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی از طرف هیچ دستگاه اجرایی استان پذیرفتنی نیست، گفت: با ادارات متخلف برخورد صورت می گیرد.

وی گفت: استان به لحاظ ویروس کرونا وضعیت مناسبی دارد و بروز کوچک‌ترین کوتاهی در برنامه‌ها مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

استاندار زنجان تصریح کرد: همه فرمانداران موظف به اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا هستند و متولیان امر باید اهتمام و عزم جدی داشته باشند که نگذارند استان به پیک بعدی کرونا برسد.

حقیقی افزود: مردم باید از هر گونه تجمع در مراسم عزا و عروسی خود داری کنند چرا که کرونا همچنان است و مردم باید بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا