خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

باید با داده کاوی فناوری «پساهوش مصنوعی» را به بلوغ برسانیم

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مجید نیلی احمدآبادی امروز در مراسم شناخت و تحلیل گفتمان و رفتار جامعه ایرانی در بحران کرونا که در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به صورت آنلاین برگزار شد، با بیان اینکه داده کاوی هوشمند به توان علوم شناختی برای تحریک جامعه علمی و شرکتهای دانش بنیان است، گفت: این فراخوان را برگزار کردیم و تیم‌هایی به عنوان تیم‌های برگزیده انتخاب شدند.

وی با تاکید بر اینکه تحلیل داده‌ها نیاز به فناوری پسا هوش مصنوعی دارد، گفت: باید بدون تأخیر و با داده کاوی بتوانیم فناوری پسا AI را به بلوغ برسانیم. ما باید به واسطه این فناوری درک مخاطب و اثربخشی را در یک موضوعی اندازه گیری کنیم.

وی با بیان اینکه داده کاوی هوشمند به توان علوم شناختی می‌تواند در حکمرانی، سیاست‌های ملی و اقتصادی و … تأثیر بگذارد، گفت: ما می‌توانیم با استفاده از این فناوری با سرعت بیشتر و چشم بازتر سیاست گذاری و برنامه ریزی در حوزه‌های مختلف را داشته باشیم.

به گزارش مهر، این مراسم با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری، دکتر کمال خرازی مشاور معاون علمی و فناوری در علوم شناختی و دکتر مجید نیلی احمد آبادی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی برگزار شد و برگزیدگان این فراخوان معرفی و تقدیر شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا