خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

بستری ۹۰ مبتلا به کرونا در «آی سی یو»/ شیراز زرد شد

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در فارس، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۵۹۰ هزار و ۳۰۰ تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۶۷ هزار و ۶۵۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۱۷ هزار و ۴۳۵ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد هزار و ۳۷۱ بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۶۹ هزار و ۲۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او اضافه کرد: تاکنون ۱۶۲ هزار و ۸۶۶ بیمار کووید ۱۹ نیز با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها مرخص یا از ایزوله خانگی خانگی خارج شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه با ابراز تأسف جان باختن ۴ هم استانی در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: جمع جان باختگان بیماری کووید ۱۹ در فارس از ابتدای شیوع تا امروز به سه هزار و ۱۳۷ نفر رسیده است.

دکتر همتی ادامه داد: امروز و بر اساس آخرین آمارها، ۵۶۹ بیمار مثبت و مشکوک و دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۹۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان، خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر همتی با اشاره به اینکه در وضعیت موج جدیدی از بیماری هستیم و بر اثر عادی انگاری و سهل انگاری برخی از مردم، شهرستان‌های شیراز، ممسنی، زرقان، پاسارگاد و استهبان از وضعیت آبی به وضعیت زرد تغییر کرده است و اگر روند رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی ادامه اشته باشد، منجر به تغییر وضعیت به قرمز می‌شود، از هم استانی‌ها خواست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با مجموعه سلامت استان همکاری کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا