خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

۴ بیمار کرونایی در آذربایجان غربی فوت کرد/تست مثبت ۶۸ بیمار دیگر

جواد آقازاده در گفتگو با خبرنگار مهر از ابتلای ۲۷۲ نفر به کرونا در آذربایجان غربی طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: با بستری شدن ۶۸ بیمار جدید، مجموع بیماران بستری در بیمارستان‌های استان به ۴۶۸ نفر می‌رسد که ۱۳۷ تن از آنها در بخش “مراقبت‌های ویژه” بستری و ۲۶ نفر نیز از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کنند.

وی از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۱۱۳ هزار و ۷۰۷ نفر در استان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند، اضافه کرد: در این مدت با فوت ۴ بیمار در ارومیه، سلماس و نقده، شمار جان باختگان این بیماری به سه هزار و ۶۲۹ نفر رسید.

آقازاده با بیان اینکه طبق آخرین برآوردها، وضعیت کرونایی پنج شهرستان در استان نارنجی، ۲ شهرستان آبی و ۱۰ شهرستان زرد است، افزود: بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی شهرستان‌های ارومیه، خوی، نقده، ماکو و اشنویه نارنجی شده است.

وی یادآور شد: شهرستان‌های میاندوآب و شوط از جمع هفت شهرستان نارنجی آذربایجان غربی طی روزهای گذشته کم شده که نشانه وضعیت بهتر در این مناطق است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: همچنان وضعیت شهرستان‌های پلدشت و چالدران در شمال استان همچنان آبی بوده که امیدواریم با رعایت پروتکل‌ها در این ۲ شهرستان، شاهد حرکت آنها به سمت زرد نباشیم.

آقازاده با بیان اینکه میزان استفاده از ماسک در استان به ویژه در ادارات و صنوف کاهش یافته است، گفت: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان و همچنین فوتی‌های ناشی از کرونا و علاوه بر آن، شناسایی مواردی از ابتلاء به کرونای انگلیسی، روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید از سوی مردم شدیدتر شود تا وضعیت نارنجی بخش زیادی از استان، به قرمز تبدیل نشود.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا