خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

برپایی بیمارستان صحرایی در مداوای بیماران کرونایی

علی ناظری در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با ورود شهرستان خلخال به شرایط حاد خطرناک و قرمز کرونایی به نظر می‌رسد آمار بستری‌ها از ۶۰ نفر کنونی افزایش پیدا کند به طوری که روزانه بیش از ۱۱۰ بیمار کرونایی با علائم اولیه به بیمارستان‌های خلخال مراجعه می‌کنند.

وی به شرایط حساس کرونایی در این شهرستان و انتشار شدید ویروس دلتا کرونا اشاره کرد و گفت: اگر مردم مراقبت‌های بهداشتی را جدی نگیرند، وضعیت بحرانی‌تر نیز خواهد شد.

رئیس بیمارستان امام خمینی خلخال تصریح کرد: ما دیگر در بیمارستان خلخال و بخش‌های مختلف امکان پذیرش بیماران را نداریم و به فکر راه‌اندازی بیمارستان صحرایی هستیم و از مسئولان استانی کمک خواستیم تا به داد شهرستان خلخال و افزایش بی‌رویه بیماران کرونایی بشتابند.

ناظری درگیری گروه‌های سنی مختلف به ویژه جوانان را با ویروس دلتا کرونا یادآور شد و افزود: بخشی از بیماران بدحال و تحت مراقبت ما جوانان و نوجوانان هستند که به دلیل مراجعه دیرهنگام ریه آنها گرفتار این ویروس خطرناک شده است.

وی به پایین بودن آمار رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: همچنان به رغم توصیه‌ها و تذکرهای جدی بسیاری از خانواده‌ها موضوع کرونا را جدی نگرفتند و با بی‌احتیاطی خود به تشدید این بیماری کمک می‌کنند.

ناظری به نزدیکی ایام محرم و عزاداری‌های این ماه اشاره کرد و گفت: پیشنهاد ما برای قطع زنجیره ویروس کرونا برگزار نشدن آئین‌های عزاداری امسال به ویژه در مساجد و مکان‌های سرپوشیده است و از هیئت امنای مساجد خواسته‌ایم تا حد امکان برنامه‌های عزاداری را امسال تعطیل کنند.

رئیس بیمارستان امام خمینی خلخال خاطر نشان کرد: نگران آن هستیم که با برگزاری مراسم عزاداری و تجمعات گسترده انتشار ویروس کرونا به مرگ و بیشتر منجر شود که از همین رو هشدارهای لازم را داده‌ایم و مسئولان شهرستان و استان نیز در جریان امر قرار گرفتند.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا