خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

درباره کرونا «غُر» نزنید/ سیستم بهداشتی در حال فروپاشی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وورد مترز، شمار قربانیان ویروس کرونا در برزیل تا صبح امروز شنبه به ۲۶۲ هزار و ۹۴۸ نفر رسیده اما با این وجود «ژایر بولسونارو» که به ترامپ برزیل شهرت دارد، از مردم کشورش خواسته از غر زدن و شکایت کردن در مورد کرونا خودداری کنند.

اظهارات بولسونارو یک روز پس از آن بود که برزیل شاهد افزایش بی سابقه مرگ در طی ۲۴ ساعت بر اثر کرونا بود.

برزیل با بدترین موج شیوع بیماری کرونا روبرو است به طوری که سیستم بهداشتی این کشور را در بحران قرار داده است.

برای مقابله با این بحران، مقامات برخی از شهرها و ایالت‌ها در برزیل محدودیت‌هایی را اعمال کرده‌اند.

بروز شدید موارد تازه کرونا در برزیل به علت گسترش یک نوع جهش یافته بسیار مسری این ویروس است که تصور می شود از شهر «مانائوس» آمازون منشاء گرفته باشد.

با این حال بولسونارو همچنان به ناچیز جلوه دادن تهدیدهای ناشی از ویروس ادامه داد و گفت: دست از غر زدن بردارید. تا کی می‌خواهید بخاطر آن گریه کنید؟

بولسونارو گفت. تا کی می‌خواهید در خانه بمانید و همه چیز را تعطیل کنید؟ هیچکس دیگر نمی تواند این وضعیت را تحمل کند. ما از مرگ و میرها متاسفیم اما نیاز به یک راه حل داریم.

این اظهارنظرها با واکنش خشمگینانه «ژوآو دوریا» فرماندار سائوپائولو، مواجه شده است. دوریا از منتقدان سرسخت نحوه برخورد رئیس جمهور برزیل با این بیماری همه‌گیر بوده است.

دوریا در مصاحبه با بی بی سی، بولسونارو را مردی احمق خواند که به فرمانداران و شهردارانی که می‌خواهند واکسن بخرند و به کشور کمک کنند تا این بیماری همه گیر را پایان دهد، حمله می‌کند.

دوریا گفت: چگونه می‌توانیم با این مشکل روبرو شویم در حالی که هر روز شاهد مرگ مردم هستیم؟ سیستم بهداشتی در برزیل در آستانه فروپاشی است.

بولسونارو به طور مداوم با اقدامات قرنطینه‌ای که توسط فرمانداران اعمال شده مخالفت می‌کند و معتقد است که خسارت جانبی به اقتصاد از اثرات خود ویروس بدتر خواهد بود.

دوریا گفت: متأسفانه، برزیل در حال حاضر باید با دو ویروس مبارزه کند: ویروس کرونا و بولسونارو. این برای برزیلی ها غم‌انگیز است.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا