خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

برخورد با سهل‌انگاری در برگزاری تجمعات خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به انتشار تصاویر خوبی از رعایت مردم در اهواز در روز طبیعت، اظهار کرد: از اقشار مختلف خوزستان و فعالان رسانه‌ای در همکاری در «#نه- به- سیزده- به- در» تشکر می‌کنم و این تصاویر، نشانه فرهنگ خوب مردم استان خوزستان است.

وی در خصوص برگزاری نماز جماعت افزود: درب مساجد و نماز جماعت بسته نشده است و باید به گونه‌ای که مردم دچار مشکل نشوند و با مدیریت سازمان تبلیغات، نماز جماعت برگزار شود.

استاندار خوزستان، به برگزاری مراسم عروسی و عزا اشاره کرد و گفت: برخی به جای برگزاری مراسم عروسی و عزا، ایده‌های خوبی داشتند اما برخی نیز سهل انگاری کردند که فرمانداران، مسئولان بهداشت و درمان و دیگر عوامل اگر طراحی بهتری داشتند، می‌توانستند از حضور جمعیت جلوگیری کنند؛ زیرا پس از شکل‌گیری جمعیت دیگر نمی‌توان برخورد کرد.

وی تأکید کرد: بنابراین قبل از برگزاری تجمع، باید تمهیدات لازم اندیشیده شود اما بعد از برگزاری چنین مراسمی باید عوامل، به مراجع قضائی معرفی شوند تا چنین کارهایی تکرار نشوند.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: در یکی دو مورد، سهل انگاری فرمانداران و بهداشت و درمان محرز شد که با توجه به مدیریت سیزده به در، تنها به تذکر بسنده کنیم اما اگر تکرار شود، برخورد قاطع و قانونی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در صورتی که احساس شود مراسم عزاداری بزرگی برگزار خواهد شد باید با همکاری دستگاه قضائی و نیروهای انتظامی، جنازه تحویل داده و موضوع مدیریت شود؛ برگزاری چنین مراسماتی مانند مراسم عزاداری در خرمشهر، شوش، لالی و مسجدسلیمان منجر می‌شود که وضعیت این شهرها چند روز بعد تغییر کند.

وی بیان کرد: همچنین مقرر شده است که هر جایی در مراسم تیراندازی شد، اسلحه ضبط و پروانه آن باطل شود و اگر اسلحه غیرمجاز باشد باید محاکمه و مراحل لازم طی شود.

استاندار خوزستان با اشاره به مطرح شدن امکان سفر رئیس قوه قضائیه به استان نیز تصریح کرد: از حضور حاج آقا رئیسی در خوزستان استقبال می‌کنیم.

وی افزود: تلاش بهداشت و درمان، اصناف، شهرداری‌ها و همه افراد منجر به این شد که شهرهای قرمز استان از ۱۱ شهر به پنج شهر کاهش یابد.

سلیمانی دشتکی گفت: در شهرهای قرمز فعالیت گروه‌های دو، سه و چهار غیرمجاز و حضور کارکنان در محل فعالیت ۳۰ درصد و در شهرهای نارنجی فعالیت گروه‌های سه و چهار غیرمجاز و حضور کارکنان در محل فعالیت حداکثر باید با ۵۰ درصد نیروها باشد؛ همچنین ادارات غیرضروری نیز می‌توانند اجازه دهند که نیروها به صورت دورکاری فعالیت کنند و یا به نیروها مرخصی دهند.

وی افزود: همچنان مسافرت به شهرهای قرمز و نارنجی و تردد بین این شهرها ممنوع است؛ همچنین برگزاری مراسم مذهبی در ماه رمضان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرهای آبی و زرد مجاز است اما تا حد امکان باید مراسم در فضای باز برگزار شود و برای شب‌های قدر نیز تصمیمات مناسبی اتخاذ خواهد شد اما برای برگزاری مراسم در شهرهای قرمز و نارنجی نیز در هفته آینده تصمیم‌گیری می‌شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه مهم‌ترین راه قطع زنجیره ویروس، اجرای طرح شهید سلیمانی است، بیان کرد: از همه دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های همراه می‌خواهیم که مانند گذشته در اجرای این طرح کمک کنند؛ زیرا در صورت کمک نکردن در اجرای این طرح، قطعاً دچار مشکل می‌شویم.

سلیمانی دشتکی با تشکر از مردم در بهبود شرایط خوزستان، افزود: در گزارش امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، روند بیماری تنها در استان خوزستان نزولی بوده است.

وی گفت: در ستاد ملی مقابله با کرونا، بسته‌های حمایتی خوبی برای بازار و اقشار آسیب‌دیده تصویب شده است و در جلسه دیگری با اصناف، اتحادیه‌ها و شورای بانک‌ها موانع موجود نیز برداشته خواهد شد.

استاندار خوزستان، بر لزوم ساماندهی فعالیت دست‌فروشان در بازار هسته مرکزی اهواز تأکید کرد و گفت: انتظار می‌رود که نیروی انتظامی از نیروهای شهرداری حمایت کند اما تا حد امکان از درگیری جلوگیری شود؛ زیرا در آستانه انتخابات هستیم و باید قبل از بساط و تجمع، از این کار جلوگیری شود و با کسانی که پشت صحنه هستند یا مال غیر را اجاره می‌دهند، برخورد قضائی شود.

سلیمانی دشتکی با تأکید بر لزوم ادامه بازرسی‌ها، تصریح کرد: طرح خوب دانشگاه علوم پزشکی اهواز در درمان سرپایی مبتلایان به کرونا، منجر به کاهش موارد بستری شده است.

وی بیان کرد: باید نامه‌ای به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال کنیم تا افرادی که در صف واکسن هستند، در اولویت دریافت واکسن باشند؛ همچنین نیروی انتظامی، بسیج و هلال احمر باید در اولویت دریافت واکسن قرار بگیرند.

استاندار خوزستان با اشاره به آغاز استفاده از کولر با فرا رسیدن گرمای هوا در خوزستان، گفت: استفاده از کولر یکی از مهم‌ترین معضلات در انتشار ویروس است که باید در این زمینه چاره‌ای اندیشیده شود.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: گفته شده که در برخی بیمارستان‌ها که نیروها خسته هستند، بیمار با درگیری ۳۰ درصدی مراجعه می‌کند اما حالشان بدتر می‌شود، یعنی عمودی می‌روند و افقی برمی‌گردند و این امر بسیار خطرناک است که باید گروه ویژه‌ای این مسئله را چک و سرکشی دقیقی کنند تا این مسئله حل شود و اگر نمی‌توانند، تعطیل کنند بهتر است.

استاندار خوزستان با اشاره به برگزاری عروسی‌ها در باغ‌ها، گفت: قرار نیست تالارها بسته باشند و مراسم در باغ‌ها برگزار شود چرا که اگر تالارها بسته و باغ‌ها باز باشند، مانند فعالیت دست‌فروشان و تعطیلی مغازه‌داران می‌شود و اگر قرار است از برگزاری جشن‌ها جلوگیری شود باید از برگزاری همه جشن‌ها در همه جا جلوگیری شود.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا