خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

رنگ شهرستان فومن نارنجی شد/ محدودیت فعالیت برخی اصناف

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا محسنی عصر شنبه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا فومن با اشاره به تغییر وضعیت این شهرستان از زرد به نارنجی، اظهار کرد: برخی سهل انگاری‌ها و عدم رعایت فراگیر نکات بهداشتی توسط شهروندان فومنی و مسافران از مهم‌ترین عوامل تغییر رنگ فومن است.

وی با بیان اینکه قطعاً ادامه این روند و عدم توجه به توصیه‌های بهداشتی شهرستان فومن را به وضعیت قرمز می‌رساند، افزود: اعضای ستاد مدیریت کرونا شهرستان فومن باید تمام تمهیدات پیش بینی شده برای کنترل و کاهش آمارها را برای جلوگیری از وخیم‌تر شدن شرایط شهرستان اجرایی کنند.

فرماندار فومن با اشاره به اعمال محدودیت‌های کرونایی با توجه به نارنجی شدن وضعیت شهرستان، گفت: محدودیت‌ها در بخش حضور کارکنان در بانک‌ها، دستگاه‌های اجرایی و اداری و همچنین تعطیلی فعالیت برخی از اصناف باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه فعالیت هتل‌ها، مسافر کاشانه‌ها و مراکز اقامتی نیز محدودیت‌های کرونایی اعمال خواهد شد، اضافه کرد: برگزاری مراسم عزا و عروسی و همچنین مراسم مذهبی نیز با محدودیت همراه خواهد بود.

محسنی با تأکید بر اینکه شهروندان باید بدانند هنوز کرونا کنترل و مهار نشده است، تصریح کرد: تا زمانی که شهروندان دستور العمل های بهداشتی و محدودیت‌ها را رعایت نکنند، تغییر مثبتی را در وضعیت شهرستان شاهد نخواهیم بود.

وی در ادامه به آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای روستایی و عشایری نیز اشاره کرد و افزود: استفاده از ظرفیت دفاتر پیشخوان و به ویژه بستر نرم افزارهای رایانه‌ای و موبایلی برای ثبت نام باید با وجود این شرایط بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار فومن بر ضرورت تشدید نظارت‌ها از بازار و اصناف تأکید کرد و گفت: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از وضعیت شهرستان در همراهی و مشارکت بیشتر مردم برای کنترل شرایط کمک خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا