خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

ساخت بیمارستان جدید پیش نیاز تخریب بیمارستان امام رضا بجنورد است

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد هاشمی ظهر امروز در نشست خبری که در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته یک نفر بر اثر ابتلاء به کرونا جان باخت و ۲۶ نفر بستری شدند و به این ترتیب تعداد افراد بستری به ۱۱۶ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: طی دو هفته گذشته تست‌های گرفته‌شده کمتر از ۱۰ درصد مثبت بوده است اما طی روزهای گذشته بیش از ۳۰ درصد تست‌ها مثبت بوده است؛ بنابراین رعایت مسائل بهداشت، باید همچنان ادامه پیدا کند.

وی افزود: از تمامی مردم می‌خواهیم که پروتکل‌های بهداشتی را با دقت بیشتر رعایت کنند زیرا که آمار تست‌های مثبت نگران کننده است.

هاشمی از افزایش تخت‌های آی سی یو در بیمارستان‌های این استان خبر داد و گفت: ۴۵ تخت آی سی یو در مراکز درمانی استان وجود داشت که به بیش از ۱۰۰ تخت افزایش یافته است؛ هم اینک تخت‌های مازاد و بیش از ظرفیت وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در رابطه با مرکز درمان ناباروری استان نیز توضیح داد: در سنوات گذشته بنا بر این بود که این بخش بر اساس یک بخش غیردانشگاهی اداره شود، که این اتفاق نیفتاد؛ در حال حاضر دو طبقه از بیمارستان بنت‌الهدی در دست آماده‌سازی است که تجهیزات و نیروی انسانی آن تأمین‌شده است و تا ۱۵ اسفند سال جاری مرکز ناباروری به‌صورت کامل آماده خواهد بود.

وی با اینکه در دهه فجر امسال ۲۹ طرح در حوزه بهداشت و درمانی افتتاح خواهد شد، اظهار داشت: پایگاه‌های اورژانس، اورژانس هوایی، مرکز آموزش مجازی و مرکز مدیریت بحران از جمله این طرح‌ها است.

هاشمی در خصوص حواشی تخریب بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد نیز گفت: طی برگزاری جلسات متعدد، مطرح شد که ابتدا باید جایگزین این بیمارستان ساخته شود سپس این مکان در اختیار سازمان میراث قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان اختیاری برای واگذاری ندارد.

وی افزود: اگر بیمارستانی در شأن مردم ساخته شود که دغدغه درمان از بین رود مخالفتی با تخریب بیمارستان فعلی وجود ندارد؛ اما باید بحث وقف آن موردنظر قرار گیرد.

هاشمی در انتها به راه‌اندازی بیمارستان راز و جرگلان طی انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه اشاره کرد و گفت: مطالعات آغازشده است و با ساخت این محل قطعاً دغدغه مردم برای درمان کمتر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا