خبرهای کرونا

احتمال افزایش شهرهای قرمزگلستان/ظرفیت بیمارستان پیامبراعظم(ص)پرشد

به گزارش خبرنگار مهر عبدالرضا فاضل، شامگاه چهارشنبه در گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد: با توجه به تعطیلات هفته گذشته، پیش بینی افزایش شیوع کرونا در هفته جاری وجود داشت و ما هشدارهای لازم را داده بودیم.

وی با بیان اینکه پنج شهرستان گلستان در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: احتمال اینکه تا آخر هفته شهرهای قرمز ما افزایش یابد وجود دارد.

فاضل بیان کرد: هفته گذشته هشت شهرستان ما در وضعیت سفید بود و بعد از تعطیلات عید فطر و رحلت امام (ره) به علت عدم رعایت مردم، عوارض آن را هم اکنون مشاهده می‌کنیم.

وی تاکید کرد: اگر مردم به هشدارهای توجه نکنند، محدودیت های اسفند ماه دوباره تکرار شود و تحمل آن برای مردم دستگاه‌ها، ادارات، مشاغل و اصناف واقعاً سخت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تأکید بر اینکه اگر مردم رعایت نکنند مجبور به اعمال محدودیت خواهیم شد، تصریح کرد: با توجه به فصل گرما پوشیدن گان و ماسک برای کادر درمان سخت و نفس گیر شده و طی این چهار ماه آنها دچار فرسایش شده اند، لذا از مردم می خواهیم فاصله فیزیکی و پروتکل ها را رعایت کنند.

وی در خصوص آخرین وضعیت بیمارستان‌ها گفت: ظرفیت بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس تقریباً پر شده و در گرگان ۱۳ بیمار در بخش ایزوله بیمارستان شهید صیاد شیرازی و ۳۰ بیمار در پنج آذر بستری هستند و در سایر شهرستان ها هم یک بخش با حدود ۲۵ بیمار وجود دارد.

فاضل تأکید کرد: مردم باید مسائل بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد شلوغی بیمارستان ها نباشیم.

وی بیان کرد: شرایط سفید و زرد شکننده است و اگر مردم رعایت نکنند ممکن است تا آخر هفته سه شهرستان دیگر ما هم قرمز شود.

فاضل گفت: اگر ۷۵۰ بیمار بستری در سطح استان داشته باشیم، وضعیت گلستان قرمز خواهد شد؛ در دو هفته گذشته ۵۸۰ بیمار بستری داشتیم و اگر مردم رعایت نکنند ظرف سه تا چهار روز آینده، با بستری ۳۰۰ بیمار کل گلستان قرمز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا