خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

کرونا مشکلات روانی و طلاق را در استان ایلام افزایش داده است

به گزارش خبرنگار مهر، رحمت رمضانی عصر چهارشنبه در آیین آغاز بکار همزمان پنج مرکز مشاوره و روانشناختی کمیته امداد بیان کرد: مددجویان کمیته امداد و دیگر نهادهای حمایتی از جمله اقشاری هستند که در معرض آسیب‌های اجتماعی بوده بنابر این لازم است تدابیر پیشگیرانه برای مقابله با چنین اسیب هایی در نظر گرفته شود که راه اندازی مراکز مشاوره‌ای از جمله مهم‌ترین این اقدامات است.

وی ادامه داد: از آنجایی که مشکلات گوناگون در جهان در حال افزایش است گفت: امروزه نهادهای بین المللی از جمله سازمان جهانی بهداشت تمرکز عمده آنها بر روی سلامت روانی و پیشگیری از مشکلات روانی است.

رمضانی بیماری کرونا را در یکسال اخیر از جمله دلایل بروز آسیب‌های اجتماعی و مشکلات روانی بسیار در استان برشمرد و گفت: بر اساس آمارهای موجود کرونا علاوه بر افزایش میزان طلاق در استان آمار ازدواج را نیز در استان کاهش داده است و علاوه بر اینها در این مدت شاهد افزایش درخواستهای کمک در زمینه‌های سلامت روانی را شاهد بوده‌ایم..

وی تصریح کرد: در این شرایط افزایش آموزش‌های مرتبط با سلامت روانی مردم و سواد روانی آنها از نیازهای مهم جامعه و خصوصاً قشر مددجوی استان بوده که البته راه اندازی اینگونه مراکز روانشناسی و مشاوره‌ای توسط کمیته امداد اقدام مناسبی در این زمینه است.

رمضانی در پایان با عنوان اینکه نیروهای شاغل در مراکز روانشناختی و مشاوره‌ای استان باید از تخصص‌های لازم برخوردار باشند گفت: خوشبختانه بین کمیته امداد و نظام روانشناسی و مشاوره‌ای استان در زمینه خدمات مشاوره‌ای به مددجویان همکاری بسیار خوبی وجود دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا