خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

۹۳۱۰ تهرانی مبتلا به کرونا در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند

به گزارش خبرنگار مهر، پیرحسین کولیوند، در نشست خبری مجازی، اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون ۴۱ هزار و ۲۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری شدند که از این تعداد حدود ۳۵ هزار و ۲۰۰ بیمار کرونایی توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده که از این میان ۱۳ درصد بیماران به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی افزود: ۹ هزار و ۳۱۰ نفر در تهران به دلیل ابتلاء به کرونا در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند که این افراد تحت مراقبت ویژه هستند، همچنین نسبت به هفته گذشته ۵۰ درصد عملیات اورژانس افزایش داشته است.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: تماس با تلفن‌های اورژانس ۱۱۵ بسیار زیاد شده است که البته قسمت اعظم این تماس‌ها با مشاوره و دادن اطلاعات مشکل حل می‌شود.

کولیوند ادامه داد: در فروردین گذشته ۷۲ درصد مأموریت‌ها نسبت به سال ۹۹ افزایش داشت که بیشترین مأموریت‌ها مربوط به حوادث ترافیکی بود.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: استان‌هایی که بیشتر از ۳ مصدوم یا دو فوتی داشتند شامل سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان رضوی بودند.

وی ادامه داد: نزدیک ۱۶ زمین لرزه بالای ۴ ریشتر در فرودین ۱۴۰۰ را شاهد بودیم که در زلزله بندر گناوه ۱۴ مصدوم سرپایی به دلیل ترس و دلهره داشتیم همچنین در زلزله شهرستان مریوان هم ۱۰ مصدوم ناشی از اضطراب و دلهره داشتیم.

کولیوند خاطرنشان کرد: در فرودین ۱۴۰۰ کاهش ۴۲ درصدی حوادث جوی و رشد ۷۰ درصدی در خصوص نزاع داشتیم که استان‌های آذربایجان، کرمانشاه و مازندران بیشترین آمار را به خود اختصاص داده بود.

رئیس سازمان اورژانس کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر استفاده از نقاهتگاه‌ها برای بیماران کوویدی عنوان کرد: حدود ۱۴۰ هزار تخت هتل و مهمانسرا را آماده کردیم ولی استقبال خوبی نشد

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر همکاری اورژانس با شهرداری تهران برای ایجاد پد بالگرد گفت: شهرداری ۶۴ پد بالگرد در تهران را برای ما ساخته است. همچنین قرار بر این است که در برخی بیمارستان‌ها رمپ مستقیم از مترو به بیمارستان کشیده شود.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا