خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

پروتکل‌های بهداشتی کارگران فصلی رفسنجان به روز شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد جمالی زاده پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر ساله در زمان فصل برداشت پسته نظارتهایی در بحث فرآوری و برداشت پسته انجام می‌شود. از سال گذشته با توجه به شیوع کرونا، بحث نظارت بر کارگران فصلی به این موضوع اضافه شده و ضرورت دارد این مسئله با حساسیت بیشتری توجه شود.

وی افزود: سال گذشته پروتکل‌هایی برای فصل برداشت پسته نوشته شده و امسال این پروتکل‌ها به روزرسانی شده و بازرسان بهداشتی بر این پروتکل‌ها نظارت می‌کنند تا کمترین آسیب را در فصل برداشت داشته باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: استفاده از ماسک توسط کارگران فصلی، تهویه مناسب و جلوگیری از تجمع زیاد در محل اسکان کارگران مورد تاکید است.

جمالی زاده با بیان اینکه کارگران فصلی از منطقه جنوب غرب و سیستان و بلوچستان به استان کرمان مراجعه می‌کنند، اظهار کرد: خوشبختانه تعداد زیادی از این افراد واکسینه شده‌اند و وضعیت بیماری در این مناطق نسبتاً خوب است لذا امیدواریم فصل برداشت پسته ما را دچار مشکل نکند.

رئیس مرکز بهداشت رفسنجان در عین حال گفت: غیر از کارگران فصلی، نگرانی ما از کسانی است که به عنوان مالک و خانواده مالکین به رفسنجان سفر می‌کنند، این افراد از مناطق شمالی و تهران که وضعیت بحرانی بیماری را دارند سفر می‌کنند و لذا از این موضوع نگرانی داریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تاکید کرد: تجمعات و دورهمی ها در فصل برداشت بیشتر می‌شود و نگرانی ما را بیشتر می‌کند. به همشهریان، مالکان و کسانی که در این فصل فعالیت می‌کنند توصیه می‌کنیم نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی و شستشوی دست‌ها، تهویه مناسب و عدم تجمع رعایت کنند.

جمالی زاده گفت: مالکان مزارع پسته باید در خصوص میزان رعایت مسائل بهداشتی توسط کارگران فصلی پاسخگوی باشند. این افراد باید تمام نکات بهداشتی را رعایت کرده و فلسفه در نظر گرفتن محل اسکان در بیرون از شهر این است که این افراد غیربومی کمتر با همشهریان در تماس باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا