خبرهای کرونا

پاییز و زمستان سختی در مقابله با ویروس کرونا خواهیم داشت

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کریمی نیا در جلسه ستاد کرونای استان قزوین که روز دوشنبه در استانداری برگزار شد گفت: رفتار کشور از اسفند ماه تا اوایل اردیبهشت در برخورد و مقابله با ویروس کرونا دوران موفقی بوده و تبعات هر نوع تصمیم گیری در حوزه مبارزه با ویروس کرونا معمولاً حداقل یک ماه بعد آثار خود را نشان می‌دهد.

وی افزود: در فروردین ماه بسیاری از محدودیت‌ها برداشته شد و مراکز بازگشایی شدند که آثار این بازگشایی در اردیبهشت ماه در سطح جامعه نمایان شد.

کرمی نیا اظهار داشت: در برخی روزها شاهد فوت ۲۰۰ نفر بر اثر کرونا بودیم در حالی که اگر خدای ناکرده یک هواپیما سقوط کند و همین تعداد جان خود را از دست بدهند ماه‌ها کشور درگیر این موضوع می‌شود اما در حال حاضر که گاهی اوقات روزانه ۲۰۰ نفر از هموطنان را از دست می‌دهیم، این امر برای ما عادی شده است.

معاون بهداشت و درمان سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه تاکنون ۱۸۰ از نفر کادر پزشکی و درمانی کشور شهید راه سلامت شده اند گفت: بسیاری از این عزیزان از نخبگان حوزه پزشکی بودند و نظام و کشور برای تربیت آنها متحمل هزینه‌های بسیار سنگینی شده که به راحتی این افراد را از دست داده ایم.

وی یادآور شد: از دی ماه سال قبل، سازمان پدافند غیر عامل کشور به نوعی درگیر ویروس کرونا بوده و آمادگی لازم را هم در این خصوص داشته است.

کریمی نیا خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه به فصل پاییز و زمستان نزدیک می‌شویم و در این فصل نیز آنفولانزای فصلی داریم همزمانی این دو بیماری می‌تواند بار سنگینی را بر دوش کادر درمانی و مدیریت کشور تحمیل کند.

معاون بهداشت و درمان سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: در نیمه اول امسال با تمرکز بسیاری از توان و ظرفیت کشور در جهت مقابله با ویروس کرونا نسبت به دیگر بیماری‌ها توجه کمتری شد که این ضعف در نیمه دوم سال جبران خواهد شد.

وی گفت: جهان تا سال ۲۰۲۲ درگیر ویروس کرونا خواهد بود و نزدیک ترین زمان برای تولید واکسن کرونا یک سال آینده است.

کریمی نیا بیان کرد: خوشبختانه تیم‌های بسیار توانمندی در داخل کشور در تولید واکسن ویروس کرونا فعالیت دارند که امیدواریم تلاش‌های شبانه روزی این افراد هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا