خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

پیش‌بینی ۱۸۰ حوزه امتحانی برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم در البرز

اصغر افشار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره نحوه برگزاری امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم دانش آموزان استان البرز اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در امتحانات نهایی دانش‌آموزان ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش است که با هماهنگی وزارت بهداشت و علوم پزشکی البرز صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه فاصله‌گذاری اجتماعی کلیدی‌ترین بحث پروتکل‌های بهداشتی محسوب می‌شود، تصریح کرد: بر این اساس در شرایطی که فاصله صندلی دانش‌آموزان در دوره‌های قبل ۹۰ تا ۱۰۰ سانتی‌متر بود اما اکنون این فاصله ۱۸۰ تا ۲۰۰ سانتی‌متر افزایش پیدا کرده است.

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه در امتحانات گذشته تعداد دانش‌آموزان شرکت‌کننده در یک حوزه امتحانی به طور میانگین بیش از ۲۵۰ نفر بود، خاطرنشان کرد: اکنون این میانگین به کمتر از ۱۲۰ نفر کاهش یافته و در اکثر حوزه‌های برگزاری امتحانات نهایی جمعیت دانش‌آموزی یک‌سوم گذشته است.

برگزاری امتحانات در ۳ نوبت

وی با اشاره به اینکه در امتحانات نهایی پایه نهم برای جلوگیری از تراکم جمعیت سه تایم امتحانی صبح، ظهر و عصر به مدارس ابلاغ شده است، گفت: بر این اساس مدیران مدارس دانش آموزان را گروه‌بندی و تعداد حضور دانش آموزان کاهش می‌یابد.

افشار با تأکید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس و حوزه‌های امتحانی، اظهار کرد: تمام مدارس موظف‌اند مواد شوینده را در سرویس‌های بهداشتی، همچنین مواد ضدعفونی‌کننده را در راهرو، صندلی و کلاس داشته باشند و بعد از خروج دانش آموزان گندزدایی مجدد صورت می‌پذیرد.

وی درباره افزایش تعداد حوزه‌های آزمون نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم، بیان کرد: سال ۹۸ امتحانات نهایی در شرایط عادی در حداقل ۹۳ حوزه نظری برگزار می‌شد اما اکنون به دو برابر یعنی ۱۸۰ حوزه با هدف رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش یافته است‌.

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه حذفیات کتب درسی از سوی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت خانه در هفته گذشته به استان‌ها ابلاغ شد، تصریح کرد: بر این اساس بخش‌هایی از کتب درسی دانش آموزان در پایه‌های مختلف تحصیلی در متوسطه اول و دوم حذف، ضمن اینکه بخشنامه به مدارس ارسال و در گروه‌های مجازی اطلاع‌رسانی شد.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا