خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

۷۸۰ ویژه برنامه گرامیداشت سوم خرداد در استان بوشهر برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علیرضا غریبی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال با توجه شرایط کرونا، برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

وی از برگزاری برنامه‌های سوم خرداد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا خبر داد و اضافه کرد: با همکاری و مشارکت دستگاه‌ها و رده‌های مختلف، ۷۸۰ برنامه ویژه آزادی خرمشهر در استان بوشهر برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر افزود: به مناسبت سوم خرداد پنج کتاب صوتی با همکاری انجمن سینمای جوان استان بوشهر، موزیک ویدئویی رزم خاتون و پنج اثر نمایشی رادیویی رونمایی می‌شود.

تولید برنامه از نقش رزمندگان بوشهر در عملیات بیت‌المقدس

وی از پخش برنامه‌هایی به‌صورت زنده از فضای مجازی و صدا و سیما خبر داد و بیان کرد: فراخوان جشنواره‌های ملی هنری فانوس در ۳۲ رشته، سومین جشنواره فعالان فضای مجازی و جشنواره فیلم‌های کوتاه رسام منتشر می‌شود.

غریبی از رونمایی دو اثر سرود دانش‌آموزی همزمان با آزادی خرمشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: به همین مناسبت تولید پنج برنامه موشن گرافیک در خصوص نقش رزمندگان استان بوشهر در عملیات بیت‌المقدس آغاز می‌شود.

وی از برگزاری برنامه‌های مختلف ورزشی، هنری، اردوی جهادی یک‌روزه و رژه کاروان خودرویی خبر داد و افزود: از دیگر برنامه‌ها می‌توان به رژه موتوری نیروهای مسلح و تجلیل از حماسه‌آفرینی رزمندگان در آزادی خرمشهر اشاره کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: دیدار با خانواده معظم شهدا، غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا، خاطره گویی پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس در فضای مجازی، از دیگر برنامه سالروز آزادی خرمشهر در استان بوشهر است.

افتتاح نمایشگاه فتح خرمشهر

وی افتتاح نمایشگاه فتح خرمشهر را از دیگر برنامه‌ها دانست و ادامه داد: به صدا درآمدن بوق کشتی‌ها در بنادر استان بوشهر، کمک‌های مؤمنانه به خانواده‌های نیازمند، برگزاری یادواره شهدای عملیات بیت‌المقدس از دیگر برنامه‌های سالروز آزادی خرمشهر در استان بوشهر است.

غریبی تصریح کرد: عملیات بیت‌المقدس دارای آثار مهم فرهنگی، دفاعی و اجتماعی است که باید به نسل‌های جوان که جنگ و پیروزی‌های رزمندگان در دفاع مقدس ندیدند بازگو شود.

وی، عملیات فتح خرمشهر را اقتدار رزمندگان اسلام دانست و بیان کرد: عملیات بیت‌المقدس درسی برای همه جهانیان بود که امروز تبلور آن در پیروزی رزمندگان فلسطینی برابر غاصبان قدس شریف و کودک‌کشان صهیونیستی مشاهده می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر ادامه داد: وظیفه این نهاد در استان‌ها هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف لشکری و کشوری برای اجرا برنامه‌های فرهنگی در مناسبت‌های دفاع مقدس است که برای سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر جلسات مشترکی تشکیل شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا