خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

خیز آرام و بی صدای کرونا در اردبیل/۲۶۷ بیمار بستری شدند

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در هفته گذشته با افزایش تدریجی آمار بستری‌های روزانه روبه‌رو شده‌ایم اظهار کرد: این آمارها نشان دهنده عادی انگاری و بی توجهی مردم به برخی پروتکل‌های بهداشتی است و مهم‌ترین دلیل آن شرکت در مراسم‌های دورهمی و عروسی می‌باشد.

وی افزود: ویروس کرونا در تجمعات و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به راحتی شیوع پیدا می‌کند و ضروری است خانواده‌ها در این ایام از برگزاری هرگونه مراسم عروسی و عزاداری یا مهمانی‌های خانوادگی اجتناب کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: در صورت ادامه این روند و عدم رعایت موازین بهداشتی توسط مردم تابستان سختی در پیش خواهیم داشت به طوری که قبل از آغاز شروع واکسیناسیون سراسری در پاییز میزان بستری‌ها و مرگ و میر به اوج خواهد رسید.

مرگ ۱۹ بیمار کرونایی در استان در هفته گذشته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه در هفته جاری شاهد بستری شدن ۲۶۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان اردبیل بوده ایم گفت: علت افزایش قابل توجه میزان بستری‌ها تأخیر در مراجعه بیماران به مراکز درمانی استان اردبیل است و در صورت ادامه این روند رشد قابل ملاحظه‌ای را در آمار بیماران بد حال و فوتی خواهیم داشت.

وی به آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در هفته جاری نیز اشاره کرد و افزود: امروز شاهد فوت ۳ نفر دیگر از هم استانی‌هایمان در ۲۴ ساعت گذشته بوده ایم که با احتساب آمار فوتی‌های هفته جاری تعداد جان باختگان ناشی از کرونا در استان اردبیل به ۱۹ نفر می‌رسد.

حبیب زاده ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار بیماران کرونایی از آنان خواست از تجمع در آرامستان های استان اردبیل و برگزاری هرگونه مراسم ختم خودداری کرده و با مشارکت در کارهای خیرخواهانه و قرائت فاتحه روح آن عزیزان را شاد نمایند.

وی از بستری شدن ۴۲ بیمار دیگر در بیمارستان‌های استان اردبیل خبر داد و افزود: هم اکنون ۴۷ بیمار بد حال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند و تمامی بخش‌های اورژانس و اضطراری کرونایی در حال آماده باش قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از شهروندان خواست ضمن رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی پزشکان و پرستاران را در این ایام سخت یاری کنند تا از فشار کاری کادر درمان استان اردبیل کاسته شود.

حبیب زاده آمار بهبود یافتگان کرونایی را در ۲۴ ساعته گذشته ۴۹ نفر اعلام کرد و گفت: در هفته گذشته مجموع بهبود یافتگان کرونایی از میزان بستری‌ها پیشی گرفته و به آمار ۲۸۱ نفر رسید.

وی ادامه داد: هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد، خلخال و گرمی در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های بیله‌سوار، نمین، اصلاندوز، کوثر، سرعین و نیر در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا