خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

موج پنجم کرونا در راه است/ تبلیغات انتخاباتی مجازی شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی زینی وند پیش از ظهر شنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به وضعیت کرونایی نامناسب هرمزگان و سیستان و بلوچستان اظهار کرد: وضعیت کرمان به دلیل همجواری با این دو استان در حال تغییر است.

وی ادامه با اشاره به اینکه متأسفانه رنگ بندی شهرستان‌های استان کرمان از به وضعیت قرمز و نارنجی در آمده است، افزود: در حال حاضر وضعیت سه شهرستان جیرفت، سیرجان و شهربابک قرمز شده است.

زینی وند وضعیت کرونایی کنونی را بسیار نگران کننده دانست و گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت واکسیناسیون عمومی در شهریور ماه آغاز می‌شود. در حال حاضر با توجه به کامل نشدن واکسیناسیون چنانچه موارد بیماری افزایش یابد شاهد افزایش موارد مرگ و میر هم خواهیم بود.

وی با بیان اینکه کرمان آماده مقابله با کروناست، اظهار کرد: احتمال دارد تا دو هفته آینده وارد پیک جدید بیماری شویم. این در حالیست که برخلاف دوره‌های گذشته این بار کرمان جزو اولین استان‌های پیک جدید خواهد بود.

استاندار کرمان گفت: با توجه به افزایش کرونا در دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان، فرمانداران شهرستان‌های کرمان باید ورودی‌های بین استانی را با دقت رصد و کنترل کنند.

تبلیغات انتخاباتی به سمت فضای مجازی سوق داده شود

وی همچنین با تاکید بر اینکه تبلیغات انتخاباتی باید به سمت فضای مجازی سوق داده شود، افزود: برنامه ریزی های انتخاباتی باید با این فرض که موج پنجم کرونا در کرمان بروز می‌کند، انجام شود.

زینی وند همچنین بر لزوم تعطیلی تالارها و ورزشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: رستوران تالارها به صورت بیرون‌بر و در فضای باز می‌توانند فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی در اعمال دورکاری کارمندان دارای اختیاراتی هستند، بیان کرد: چنانچه مدیران تشخیص دهند دورکاری باعث اختلال در خدمت‌رسانی می‌شود، می‌توانند تصمیمات لازم در این خصوص را اتخاذ کنند، اما باید توجه داشت که اصل طرح نباید زیر سوال رود.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران نباید مجوز برگزاری تجمعات را بدهند، گفت: هیچ گونه تجمعی نباید شکل بگیرد و اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی انتخابات واجب است.

زینی وند در خصوص برگزاری جلسات مربوط به شوراها در شهرهای جنوبی استان هشدار داد و گفت: باید از این موارد جلوگیری شود و کاندیداهایی که به تذکرات توجه نمی‌کنند به دستگاه قضائی معرفی شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا