خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

شائبه تخلف در روند واکسیناسیون کرونا در اراک بی اساس است

دکتر سعید محمددوست در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: روند واکسیناسیون کرونا در کشور بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی از طرف وزارت بهداشت بوده و قرار است واکسیناسیون برای گروه‌های هدف در فازهای مختلف صورت گیرد که تا کنون مشغول واکسیناسیون فاز دوم دستورالعمل هستیم.

وی ادامه داد: در فاز اول واکسیناسیون، کادر بهداشت درمان بر اساس میزان درگیری با بیماران کرونا در بخش‌های مختلف، اعضای محترم سازمان نظام پزشکی اعم از پزشکان، دندانپزشکان، داروسازها و داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌های تشخیص طبی و تمامی گروه‌هایی که مشغول درمان یا بازتوانی بیماران هستند، جانبازان بالای ۷۰ درصد و شیمیایی، پاکبانان، سالمندان نگهداری شده در مراکز سالمندان و غیره بودند که واکسیناسیون بخش اعظمی از آنان انجام شده است.

رئیس سابق مرکز بهداشت شهرستان اراک افزود: هم اینک در مرحله و فاز دوم تزریق واکسن هستیم که افراد سالمند بالای ۶۵ سال، با مراجعه به مراکز تجمعی واکسیناسیون در حال واکسینه شدن هستند و دانشگاه هیچ نقشی در اینکه مشخص کند اولویت واکسیناسیون برای کدام گروه انجام شود نداشته و بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی از طرف وزارت بهداشت مشخص می‌شود.

محمددوست تصریح کرد: در روند واکسیناسیون عده‌ای از کادر درمان و اعضای محترم نظام پزشکی واکسیناسیون را انجام نداده که باید هر چه سریع‌تر واکسینه شوند.

وی با اشاره به برکناری خود توسط ریاست دانشگاه از این سمت، گفت: بنده هیچ تخلفی در روند واکسیناسیون کرونا افراد نداشته‌ام حتی در این مورد پرونده قضائی برای بنده تشکیل شده و شائبه‌ای که پیش آمده بود این بود که عده‌ای اعلام کرده بودند به دستور بنده سهمیه واکسن افرادی را به دیگران تزریق شده است که پس از بررسی اولیه مشخص شده که این افراد کادر بهداشت و درمان بودند و می‌بایست واکسن به آنها در فاز اول تزریق واکسن طبق دستورالعمل ابلاغیه وزارت بهداشت تزریق شود.

رئیس سابق مرکز بهداشت شهرستان اراک عنوان کرد: دلیل برکناری اینجانب از روز گذشته این بود که به دستور آقای دکتر جمالیان قرار بود پرسنل سه داروخانه‌های منتخب واکسینه شوند که با توجه به عدم صدور دستور کتبی و عدم اطلاع بنده به عنوان مسئول عملیاتی تزریق واکسن دستور برکناری بنده توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک صادر شد.

محمددوست در پایان بیان کرد: کار واکسیناسیون تمامی گروه‌های هدف در فاز ۱ و ۲ با دقت و سهولت و سرعت مناسب توسط مرکز بهداشت شهرستان اراک در حال انجام بوده و این امر باعث کسب مقام اول تزریق واکسن توسط دانشگاه علوم پزشکی اراک در بین دانشگاه‌های کشور برای گروه‌های هدف شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا