خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

مالزی دمای بدن افراد را با پهپاد ردیابی می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بیزینس اینسایدر، طبق گزارشی محلی، پلیس مالزی با استفاده از پهپاد افرادی در جمعیت را ردیابی می‌کند که دمای بدنشان بالا است.

طی ۳ روز گذشته این پهپادها در ایالت ترنگانو مالزی مشاهده شده‌اند. به گفته روهایمی ایسا رئیس پلیس محلی، این پهپادها می‌توانند از فاصله ۲۰ متری دمای بدن افراد را در هوا ردیابی کنند و چنانچه دمای فردی بالاتر از ۳۷.۵ درجه سانتیگراد باشد، نور قرمزی می‌تابانند.

به گفته ایسا این پهپادها بسیار کمک حال بوده اند.

این درحالی است که هم اکنون بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها در مالزی برای کنترل موج جدید موارد ابتلاء به کووید ۱۹ با چالش مواجه شده‌اند و سومین مرحله قرنطینه ملی در این کشور آغاز شده است.

تعداد بیماران بستری در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌های این کشور برای سیزدهمین روز متوالی به سطح رکورد رسیده است.

البته مالزی نخستین کشوری نیست که از پهپاد برای مانیتور دمای بدن افراد استفاده می‌کند. قبلاً نیز مقامات محلی در هند، ایتالیا، عمان، آمریکا و چین نیز استفاده از این ابزار را آزمایش کردند.

استفاده از این روش انتقاداتی را نیز در پی داشته است. به عنوان مثال پلیس کانتیکت آمریکا طرح استفاده از پهپادها برای ردیابی دمای بالا و بررسی فاصله گذاری اجتماعی بین افراد را رها کرد زیرا ساکنان محلی درباره حفظ حریم خصوصی افراد ابراز نگرانی کرده بودند.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا