خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

خدمات رایگان مترو به شرکت‌ کنندگان پیاده روی اربعین در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عبدالله پور در آیین افتتاح و آغاز به کار ۲۶ مرکز واکسیناسیون کووید ۱۹ که با حضور زاکانی شهردار تهران و مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت اربعین حسینی گفت: این مرکز با ١٢٠٠ متر مساحت برای تسهیل واکسیناسیون شهروندان آماده سازی شده و ۶۴ نفر در داخل سالن جهت دریافت واکسن امکان حضور را دارند.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده زمان انتظار هر نفر جهت تزریق تقریباً دو دقیقه و ۱۰ ثانیه است و ۸ نفر می‌توانند همزمان در داخل همه غرفه‌ها واکسینه شوند.

عبداله پور تصریح کرد: در مرکز ولایت ظرفیت واکسیناسیون ٢ هزار نفر در روز را داریم و برآورد کرده‌ایم تا پایان مدتی که شهردار تهران مقرر کرده‌اند بتوانیم ۲۰ هزار نفر را واکسینه کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه در کنار وظیفه اصلی شرکت که خدمات رسانی به شهروندان است گفت: مفتخر هستیم که سهمی هم در واکسیناسیون شهروندان محترم داشته باشیم.

وی تصریح کرد: این شرکت طبق سنوات گذشته آماده ارائه خدمات حداکثری به عزاداران و شرکت‌کنندگان در مراسم دلدادگان و جاماندگان اربعین حسینی در پایتخت است. ایستگاه‌هایی که در مسیر این مراسم قرار دارند به ویژه ایستگاه‌های امام حسین (ع) واقع در خطوط ۲ و ۶ و ایستگاه شهر ری واقع در خط یک آماده ارائه خدمات حداکثری به عزاداران و شهروندان در این روز هستند.

نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه اعلام کرد: شهروندان و مسافرانی که در راهپیمایی اربعین در تهران شرکت می‌کنند می‌توانند از ابتدا تا پایان مراسم از تمامی ایستگاه‌های خط یک به صورت رایگان استفاده کنند.

عبداله پور با بیان اینکه خط یک مترو به دلیل نزدیکی به اماکن مذهبی مختلف در شهر تهران معمولاً در روز اربعین بیشترین مسافر را دارد، افزود: در روز دوشنبه پنجم مهرماه ۱۴۰۰ با کاهش فاصله حرکت قطارها در این خط، خدمات‌دهی به مسافران در ساعات پرتردد با حداکثر توان انجام می‌گیرد و در صورت نیاز قطارهای فوق‌العاده اعزام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مراسم پیاده روی اربعین حسینی از میدان امام حسین (ع) آغاز می‌شود و عزاداران پس از طی مسیر ۱۷ کیلومتری هنگام نماز ظهر و عصر به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) می‌رسند، خاطرنشان کرد: در پایان این مراسم نیز ایستگاه متروی شهر ری واقع در خط یک تا جابه‌جایی کامل شرکت کنندگان، آماده ارائه خدمات به عزاداران و مسافران است.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا