خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

داروی آرتروز به بهبود بیماری کووید ۱۹ کمک می کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از زی نیوز، در حال حاضر سازمان غذا و دارو آمریکا مجوز استفاده اضطراری را برای داروی Actemra (توسیلیزوماب)- که برای آرتروز استفاده می‌شود- برای درمان بیماران کرونایی بستری در بیمارستان صادر کرده است.

طبق این مجوز اضطراری، این دارو فقط در بزرگسالان بستری و کودکان (۲ سال به بالا)، که کورتیکواستروئیدهای سیستمیک دریافت می‌کنند و نیاز به اکسیژن اضافی، تهویه مکانیکی غیرتهاجمی یا تهاجمی دارند قابل استفاده است.

با این حال این دارو برای مصرف توسط بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ مجوز ندارد.

آزمایشات بالینی نشان داد که تجویز Actemra به بیماران کرونایی بستری در بیمارستان علاوه بر مراقبت‌های معمول که شامل درمان با کورتون است، خطر مرگ و همچنین مدت زمان بستری شدن بیماران را کاهش می‌دهد.

همچنین ریسک نیاز بیماران به دستگاه تنفسی ونتیلاتور یا مرگ هم کاهش یافت.

«پاتریزیا کاوازونی»، مدیر مرکز سازمان غذا و دارو آمریکا، گفت: «اگرچه واکسن‌ها در کاهش تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند، موفقیت آمیز هستند، اما ارائه روش‌های درمانی اضافی برای افرادی که در بیمارستان بستری می‌شوند، گام مهمی در مبارزه با این بیماری همه گیر است.»

داروی Actemra یک آنتی بادی مونوکلونال است که التهاب را کاهش می‌دهد و به صورت تزریق وریدی برای بسیاری از بیماری‌های التهابی، از جمله آرتریت روماتوئید، مورد تأیید سازمان غذا و دارو است.

در مورد عفونت کووید ۱۹، سیستم ایمنی بدن می‌تواند بیش فعال شود که ممکن است منجر به وخیم‌تر شدن بیماری شود. اما Actemra مستقیماً کروناویروس را هدف قرار نمی‌دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا