خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

۴۷۹۷ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در فارس جان باختند

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۶۴ هزار و ۱۳۸ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۷۵ هزار و ۶۹۸ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۱۲ هزار و ۱۸۴ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۷ هزار و ۶۷۵ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۹۳ هزار و ۳۷۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز هزار و ۱۵۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۳۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر همتی همچنین از بهبودی ۲۶۶ هزار و ۵۵۰ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

این مقام مسؤول در دانشگاه در ادامه با اعلام جان باختن ۸ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را چهار هزار و ۷۹۷ نفر اعلام کرد.

دکتر همتی اعلام کرد: ۲۸۱ هزار و ۷۴۹ مورد دوز اول واکسن و ۱۰۸ هزار ۳۵۰ مورد دوز دوم واکسن دریافت کرده‌اند و مجموع واکسن تزریق شده تا امروز ۳۹۰ هزار و ۹۹ مورد می‌باشد؛ همچنین امروز دو پایگاه برای افراد جامانده از واکسیناسیون دوز دوم و سالمندان بالای ۷۰ سال که هنوز موفق به دریافت دوز اول واکسن نشده‌اند، فعال می‌باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: از آن جایی که زنگ خطر موج پنجم کرونا در استان به صدا درآمده است و متأسفانه ظرفیت سه بیمارستان حضرت علی اصغر (ع)، بیمارستان شهید فقیهی و بیمارستان شهید چمران به عنوان بیمارستان‌های مرجع کرونا، در حال تکمیل شدن است و در برخی از بیمارستان‌ها لیست انتظار تشکیل شده است و این نشانه آن است که استان ما در آستانه ورود به وضعیت بحران و حاد می‌باشد.

دکتر همتی از مردم استان فارس خواست تا با حساسیت بسیار بالایی نسبت به رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در مراسم‌های ختم و عروسی که باعث به خطر افتادن سلامت خود و اطرافیان می‌شود، خودداری نمایند تا از سرایت بیماری از نقاط جنوبی استان به دیگر مناطق جلوگیری کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا