خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

رسانه‌ها مطالبه‌گر حقوق مردم گناوه باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی الاسلام رکنی حسینی عصر دوشنبه در آئین تجلیل از خبرنگاران شهرستان گناوه در مصلی جمعه با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه بخصوص شهید صارمی اظهار داشت: خبرنگاران دارای جایگاه رفیع و بلندی در جامعه هستند که باید این جایگاه برای آنها صیانت و حفاظت شود و تنها نباید به نامگذاری یک روز در تقویم برای آنها کفایت کرد.

امام جمعه گناوه افزود: خبرنگار علاوه بر آنکه باید شجاعت، صداقت، صراحت داشته باشد باید مصونیت داشته باشد و اگر مطالبه گری، گزارشی یا نقدی پیرامونی دستگاهی ارائه می‌دهد نباید با با دید سیاسی نگریسته و برخورد شود بلکه باید صیانت داشته باشد تا بتواند با شفافیت خبر خود را منعکس و اطلاع رسانی کند.

وی گفت: خبرنگار باید با مطالبه گری و حق گویی و در نظر گرفتن منفعت مردم و منطقه و به دور از حزب و جناح و گروه و حب و بغض وظیفه خود را انجام دهد.

وی تصریح کرد: امانت داری از وظایف و شاخص‌های مهم خبرنگاری است و خبرنگاران باید در انجام وظایف خود به این امر مهم توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: امروز تمام دشمنان و امپراتوری رسانه‌های معاند به دنبال مأیوس کردن مردم هستند و وظیفه خبرنگاران در شرایط کنونی علاوه بر اطلاع رسانی، امید آفرینی در جامعه است.

امام جمعه گناوه بیان کرد: شهرستان گناوه از ظرفیت بسیار بالایی در حوزه خبررسانی و خبرنگاری برخوردار است و از دیرباز تا کنون پیشگام در خبر و خبررسانی در سطح کشور و استان است و باید قدردان این ظرفیت باشیم.

رسانه‌ها مطالبه‌گر حقوق مردم گناوه باشند

حجت الاسلام رکنی حسینی با تقدیر از تلاش خبرنگاران و پیشکسوتان رسانه شهرستان بیان کرد: مطالبات خبرنگاران باید بیان و پیگیری شود و مسئولان در این زمینه کمک کنند.

امام جمعه گناوه با اشاره به نقش مؤثر خبرنگاران شهرستان در کمک به مقابله با کرونا اضافه کرد: انتظار می‌رود که خبرنگاران و رسانه‌ها همچنان به اطلاع رسانی در زمینه خطرات و وضعیت شیوع کرونا کمک کنند و مطالبات و مصوبات فرهنگ شورای عمومی اطلاع رسانی و عملیاتی شود.

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه محرم و لزوم توجه به دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا گفت: وظیفه خبرنگاران در زمینه اطلاع رسانی این دستورالعمل‌ها بسیار سنگین است و همه باید در آگاهی مردم از این دستورالعمل‌ها کمک کنند.

وی گفت: همه ما تابع دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و مقام معظم رهبری در این زمینه فرموده‌اند که دستورالعمل‌ها ستاد ملی مقابله با کرونا لازم الاجرا است.

وی تصریح کرد: امیدواریم بتوان با رعایت پروتکل‌ها، فاصله گذاری، استفاده از ماسک و استفاده از ظرفیت‌های شهرستان و بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا مراسم دهه محرم را برگزار کنیم.

رسانه‌ها مطالبه‌گر حقوق مردم گناوه باشند

وی گفت: همه هیئت‌های مذهبی، مساجد، تکایا، اداره اوقاف و تبلیغات اسلامی به جد دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا را اجرا کنند تا بهانه‌ای به دست معاندان و دشمنان انقلاب و ملت نیافتد.

امام جمعه گناوه گفت: خبرنگاران مردم را به مشارکت در واکسیناسیون توجیه و تشویق کنند تا هر چه زودتر شاهد ریشه کنی این بیماری در جامعه باشیم.

در پایان این آئین از خبرنگاران و چند تن از پیشکسوتان رسانه شهرستان تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا