خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

ممنوعیت فعالیت قلیان‌سراها در اردبیل/واحدهای متخلف پلمب می‌شود

مهدی اشجع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به تشدید نظارت‌ها بر فعالیت اصناف استان اشاره و اظهار کرد: با توجه به وضعیت قرمز شهرستان و شدت انتشار بالای ویروس کرونا دلتا و وخیم بودن شرایط بیمارستانها نیاز است اصناف استان نسبت به شیوه نامه بهداشتی ستاد مقابله با کرونا و هشدارهای لازم توجه کافی و وافی را داشته باشند.

وی با اشاره به اعمال برخی محدودیت‌ها در فعالیت اصناف گفت: فعالیت کلیه قهوه‌خانه‌ها، و قلیان‌سراها تا اطلاع بعدی در کلیه مناطق اردبیل ممنوع بوده و با واحدهایی که تخلف کنند به شدت برخورد می‌شود.

رئیس اتاق اصناف از پلمب چند واحد متخلف در استان خبر داد و یادآور شد: پس از هشدارهای کافی و ابلاغ اخطار به واحدهای صنفی متخلف و در عین حال عدم توجه از سوی این واحدها پلمب واحد صنفی در دستور کار قرار می‌گیرد که در این زمینه امور این واحدها از سوی مراجع قانونی پیگیری خواهد شد.

اشجع همچنین به فعالیت رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها نیز اشاره و اذعان کرد: نیاز است تا رستوران‌ها، واحدهای غذایی، بستنی فروشی‌ها و اغذیه‌ها تا بهبود اوضاع بیماری در استان و کاهش آمار مبتلایان و تغییر رنگ کرونا در منطقه فعالیت خود را به صورت بیرون بر ادامه دهند که در این زمینه نیز هشدارهای کافی از سوی مأموران بهداشت به واحدهای مختلف ابلاغ شده است.

وی ضمن توصیه به مردم استان در رابطه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هنگام مراجعه به واحدهای صنفی افزود: ضروری است متصدیان واحدهای صنفی حتماً از ماسک استفاده کرده و از پذیرش افراد بدون ماسک پرهیز کنند.

این مسئول ادامه داد: نیاز است تا در هر شرایطی فاصله اجتماعی در کلیه واحدهای صنفی استان رعایت شده و مردم حتماً از تجمع غیر ضرور در محیط‌های کوچک و سربسته خودداری کنند.

اشجع از هیئات مدیره پاساژها و بازارهای سرپوشیده استان خواست تا نظارت و هماهنگی لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به عمل آورند.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا