خبرهای کرونا

خوزستان کمبود تخت برای بیماران کرونایی ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی بعدازظهر شنبه در خصوص آخرین وضعیت بیماری ناشی از ویروس کرونا، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آمار ابتلاء به بیماری کرونا در استان خوزستان رو به افزایش بوده و نسبت به آن چیزی که انتظار داشتیم بیشتر است اما آنچه تبلیغ می‌کنند که استان خوزستان بیشترین افزایش را دارد یا تصاویری منعکس می‌کنند که بیماران در راهروهای بیمارستان نشسته‌اند و دو بیمار در یک تخت خوابیده است، این‌گونه نیست و به طور کامل کذب است.

وی افزود: در استان خوزستان هزار و ۱۰۰ تخت از ابتدا برای بیماران کرونایی در استان اختصاص داده شد که اکنون ۵۲۰ تخته آن اشغال شده و اکنون بیش از نیمی از آن خالی است.

استاندار خوزستان بیان کرد: همچنین در استان بالغ‌بر ۱۸۰ تخت آی. سی.یو ویژه برای این بیماران اختصاص دادیم؛ البته تعداد تخت‌های ویژه ما در استان بیش از ۱۸۰ است اما از ابتدا این تعداد را برای بیماران کرونایی اختصاص دادیم که اکنون ۱۴۱ از این تخت‌ها اشغال است.

وی با بیان اینکه اوضاع اکنون تحت کنترل ما است، تصریح کرد: مسئولان در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی در حال نظارت و بررسی اوضاع هستند و آزمایشگاه‌های تشخیصی در استان افزایش پیدا کرده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه برخی افراد جامعه فاصله‌گذاری را در استان انجام نمی‌دهند، گفت: اکنون ۶ آزمایشگاه در استان کار تشخیصی را انجام می‌دهد بر این اساس بیماریابی ما بیشتر و سریع‌تر شده است.

شریعتی با اشاره به اینکه اکنون در استان از اطرافیان بیماران نیز تست گرفته می‌شود، افزود: در گذشته روزانه ۱۷۰ تست انجام می‌دادیم اما اکنون بالغ‌بر هزار تست انجام می‌شود و عمده بیماران ما، بیماران سرپایی هستند و آنها را قرنطینه خانگی می‌کنیم.

وی با عنوان اینکه اکنون امکانات و تجهیزات پزشکی در استان ما وجود دارد و جای نگرانی نیست، اظهار کرد: مردم باید در انجام پروتکل‌های بهداشتی بیشتر دقت کنند و به یکدیگر تذکر دهند تا آلودگی‌ها به حداقل برسد و بیماری نیز کنترل شود.

شریعتی گفت: گزارش‌های روزانه از دانشگاه علوم پزشکی دریافت می‌شود و پیشنهادهای آنها برای بهبود اوضاع در ستاد استانی مبارزه با کرونا و شورای تأمین مطرح می‌شود و هر تصمیمی که برای سلامت مردم لازم باشد با رعایت سایر موارد عملی می‌کنیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: آمار مرگ‌ومیر ناشی از شیوع ویروس کرونا در استان خوزستان روزبه‌روز در حال بهبود یافتن است.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا