خبرگزاری ایرناخبرهای کرونا

آمریکای لاتین امیدوار به مهار کرونا با واکسیناسیون

به گزارش روز جمعه فرانس ۲۴ از خبرگزاری فرانسه، واکسیناسیون علیه کووید-۱۹ در این کشورها چند ساعت پس از دریافت اولین دوزهای واکسن آغاز شده است.

«ماریا ایرنه رامیرز- Maria Irene Ramirez» پرستار ۵۹ ساله مکزیکی بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان عمومی مکزیکوسیتی نخستین کسی بود که واکسن کرونا را دریافت کرد. او گفت: کمی عصبی هستم اما خیلی خوشحالم. این بهترین هدیه‌ای است که در سال ۲۰۲۰ می‌توانیم بگیریم. این به من امنیت و شهامت بیشتری می‌دهد تا به مبارزه با دشمن نامرئی ادامه دهم.

مکزیک تاکنون سه هزار دوز واکسن کرونا را که تولید دو شرکت فایرز و بایون تک بوده دریافت کرده است. این کشور پس از آمریکا، برزیل و هند بیشترین آمار فوتی‌های ناشی از کرونا را دارد.

در شیلی هم یک عضو کادر پزشکی ۴۶ ساله به نام « زولما ریکلمه – Zulema Riquelme» اولین دوز واکسن را در سانتیاگو تحت نظر رئیس جمهوری این کشور دریافت کرد.

در کاستاریکا هم دو شهروند این کشور واکسن را دریافت کردند که یکی از آنها ۹۱ سال سن دارد.

در آرژانتین نیز که پس از بلاروس استفاده از واکسن اسپوتینک V را تصویب و ۳۰۰  هزار دوز از این واکسن را دریافت کرده، از اوایل هفته پیش رو،  واکسیناسیون علیه کووید-۱۹  باید آغاز شود.

به گزارش رسانه‌های آمریکای لاتین، در میان کشورهای حوزه آمریکای لاتین، برزیل با وجود این که بیشترین تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا را به خود اختصاص داده اما اعلام شده که تا نیمه ماه فوریه ۲۰۲۲۱ قصد آغاز واکسیناسیون را ندارد.

ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری برزیل شنبه گذشته و همزمان با شناسایی گونه جدید جهش یافته کرونا در انگلستان، اعلام کرد که تزریق واکسن این بیماری در کشورش رایگان خواهد بود، اما اجباری نیست؛ او که خودش هم به بیماری کرونا دچار شده، با نادیده گرفتن زیان‌ها و آسیب های جانی و مالی ویروس کرونا به شهروندان کشورش، برای چندمین بار تلاش کرد آن را کم خطرنشان داده و گفت: به نظر من این همه گیری روبه پایان است.

پس از آمریکا،‌ مکزیک، کانادا و پاناما به ترتیب بیشترین مواردابتلا به کرونا را در حوزه آمریکای لاتین ثبت کرده‌اند.

هم‌اینک مکزیک با ثبت بیش از یک میلیون و ۳۶۲ هزار مورد ابتلا به کرونا پس از آمریکا در جایگاه دوم کشورهای این حوزه قرار دارد.

در کانادا و پاناما هم به ترتیب افزون بر ۵۳۵ هزار نفر و ۲۲۳ هزار نفر مورد ابتلا گزارش شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا