خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

وضعیت وخیم کرونا در آذربایجان غربی/بستری ها سیر صعودی دارد

جواد آقازاده در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان اظهار کرد: وضعیت شیوع کرونا در استان بسیار وخیم شده به طوری که هر ۱۹۰ ثانیه یک نفر بر اثر ابتلاء به کووید ۱۹ بستری می‌شود که این، رکورد جدیدی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۶۶۳ نفر در آذربایجان غربی کرونا مثبت شده اند که رقم بسیار بالایی است، اضافه کرد: از این تعداد، ۴۵۷ نفر در مراکز درمانی آذربایجان غربی بستری شده اند که در این خصوص نیز همچنان در اوج قرار داریم و تاکنون به این میزان بستری نرسیده بودیم.

آقازاده با بیان اینکه با اضافه شدن این تعداد، کل بستری‌شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به ۲ هزار و ۸۱ نفر رسیده است، از بستری بودن ۲۸۶ نفر از بیماران کرونایی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی آذربایجان غربی خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه از این تعداد ۷۷ نفر با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند، گفت: ۳۰ نفر در آذربایجان غربی از جمله ۱۳ نفر در ارومیه طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلاء به بیماری کرنا فوت کرده اند که با اضافه شدن این تعداد، کل فوتی‌ها به پنج هزار و ۵۱۴ نفر رسیده است.

آقازاده خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۳۵ هزار و ۹۴ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد نیز ۲.۳ درصد جان خود را از دست داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در زمینه واکسیناسیون کرونا در استان نیز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ هزار و ۷۸ دُز واکسن کرونا در استان تزریق شد که روند رو به رشد واکسیناسیون را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه با انجام این تعداد تزریق، کل واکسن‌های تزریق شده در آذربایجان غربی به ۸۵۶ هزار و ۳۸۱ دُز رسید که این رقم نیز در حال افزایش است، اضافه کرد: طی مرداد امسال، رکورد واکسیناسیون روزانه انجام شده در آذربایجان غربی به حدود ۲۸ هزار دز نیز رسیده بود.

طبق اعلام وزارت بهداشت، افراد بالای ۵۰ سال برای دریافت واکسن باید در سامانه سلامت ثبت نام کنند.

تاکنون علاوه بر گروه‌های سنی، برخی گروه‌های شغلی نظیر معلمان، فرهنگیان، رانندگان تاکسی و اتوبوس درون شهری، خبرنگاران، رانندگان حمل و نقل عمومی برون شهری واکسن کرونا دریافت کرده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا