خبرهای کرونا

ممانعت از برپایی کمپ و چادر در پارک ها و بوستان های گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع عصر یکشنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به کاهش توجهات و مشارکت‌های مردمی در زمینه رعایت دستور العمل های بهداشتی، اظهار کرد: استفاده شهروندان از ماسک کاهش یافته که این موضوع در استان گیلان بسیار مشهود است.

وی بر ضرورت رعایت دستور العمل های بهداشتی برای پیشگیری از انتقال و ابتلاء به ویروس کرونا تأکید کرد و ادامه داد: در همین راستای جرایمی برای تضمین رعایت این دستور العمل ها پیش بینی شده است.

استاندار گیلان با اشاره به این این جرایم در سه سطح ادارات، اصناف و کسب و کارهای خصوصی و عمومی پیش بینی شده است، گفت: عدم رعایت دستور العمل سبب پلمب واحدهای صنفی خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه رسانه‌های باید به صورت فعالانه در زمینه آگاهی بخشی به جامعه و تأکید بر ضرورت رعایت دستور العمل ها تولید محتوا داشته و در فضای مجازی فعال باشند، افزود: ارائه آموزش‌های اثر بخش نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

زارع با اشاره به خستگی کادر درمان و پرستاران از تلاش هفت ماهه برای مقابله با ویروس کرونا و درمان مبتلایان، اظهار کرد: با استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توانیم از تلاش این عزیزان قدردانی کنیم.

وی مشارکت عمومی را تنها راهکار مقابله با انتقال و ابتلای ویروس کرونا برشمرد و تصریح کرد: نظارت‌های بر اصناف و کسب و کارهای نیز تشدید خواهد شد و در صورت مشاهده تخلف با واحد صنفی مربوطه برخورد قانونی خواهد شد.

استاندار گیلان با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی و عزاداری ایام پایانی ماه صفر، اظهار کرد: بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا مرزهای کشور با عراق بسته بوده و هیچ زائر به این کشور اعزام نخواهد شد.

وی به ممنوعیت برپایی راهپیمایی نمادین اربعین در سطح شهرها نیز اشاره کرد و افزود: با رعایت کامل اصول بهداشتی، مردم عزاداری اربعین را در منازل خود انجام دهند.

زارع با تأکید بر ضرورت تولید محتوا متناسب با ایام اربعین حسینی از رسانه و انتشار در فضای مجازی، گفت: همچنین فرمانداران از استقرار مسافران و برپایی چادر و کمپ در پارک‌ها و بوستان‌ها جلوگیری به عمل آورند.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا