خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

۵۶ درصد از جان باختگان کرونایی استان فارس زیر ۶۰ سال هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مهرزاد لطفی ظهر سه شنبه در سیصد و نود و پنجمین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه در حالی که همچنان به دلیل ابتلاء به کرونا در بیمارستان بستری است و به صورت ویدئو کنفرانس، ریاست این نشست را بر عهده داشت با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳ بیمار کووید ۱۹ در استان به دلیل ابتلاء به کرونا جان خود را از دست داده‌اند، اعلام کرد: ۵۶ درصد از این جانباختگان، افراد زیر ۶۰ سال هستند که این موضوع هشداری برای توجه بیش از پیش به دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه در بین جوانان، به عنوان قشر فعال و مولد جامعه است.

او در ادامه اضافه کرد: آمارهای کرونا در فارس نسبت به هفته گذشته تا حدودی روند نزولی داشته و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و بتوانیم از موج پنجم این بیماری گذر کنیم.

رئیس دانشگاه، اضافه کرد: ۵۰ درصد بیماران بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها، این توبه هستند که آمار بالایی به شمار می‌رود.

دکتر لطفی همچنین ضمن بررسی روند اجرای برنامه واکسیناسیون در استان گفت: پوشش واکسیناسیون در حال افزایش است و با توجه به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیش از ۸۰ درصد افراد بالای ۶۰ سال در کشور واکسینه شده‌اند که استان فارس در این زمینه از متوسط کشوری نیز بالاتر است.

او افزود: تاکنون نزدیک به یک میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در فارس به گروه‌های هدف تزریق شده و با توجه به وسعت و جمعیت استان، واکسیناسیون در شهرها و روستاهای فارس به خوبی انجام شده و همچنان ادامه دارد.

رئیس دانشگاه از فعالیت ۱۳ مرکز واکسیناسیون در شیراز خبر داد که از این تعداد سه مرکز، به صورت خودرویی می‌باشد.

دکتر لطفی در ادامه با تقدیر از تلاش اعضای ستاد مدیریت کرونا دانشگاه در مدت شیوع اپیدمی کرونا گفت: تا امروز ۳۹۵ نشست ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز برگزار شده و دو هزار و ۱۷۲ مصوبه در این نشست‌ها به تصویب رسیده است که به طور میانگین روزانه ۶ مصوبه را شامل می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا