خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

قم هنوز به قله پیک پنجم نرسیده است

به گزارش خبرنگار مهر، سیامک محبی صبح چهارشنبه در جلسه ستاد کرونا ویروس قم گفت: بر خلاف اخبار منتشر شده همچنان به قله پیک پنج نرسیده‌ایم و متأسفانه شاهد روند سینوسی این موج در استان قم هستیم.

وی افزود خوشبختانه از لحاظ رنکینگ بیماری قم ۲ پله پایین‌تر آمده است و رتبه ۱۷ کشور را دارد و اگر در هفته آینده این روند ادامه داشته باشد می‌تواند وضعیت بهتر شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به نقشه کرونایی کشور تصریح کرد: دامنه موج پنج در حال انتقال به غرب و شمال غرب کشور است و در قم با توجه به وضعیت سینوسی که دارد دامنه این موج طولانی شده است.

محبی با اشاره وضعیت مراکز تشخیص سرپایی کرونا در قم گفت: با توجه به اینکه در گاهی برخی مراکز به دلیل ازدحام زیاد توان پاسخگویی نداشتند سامانه نوبت دهی اینترنتی و تلفنی این مراکز راه اندازی شد و صرفاً مادران باردار، افراد مسن و افرادی که برای بازگشت به کار نیاز به تست دارند می‌توانند بدون نوبت قبلی به این مراکز مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به نوبت دهی اینترنتی مراجعه به مراکز تشخیص کرونا کاهش یافته است اما در بیمارستانها و مراکز خصوصی افزایش مراجعه را داشته‌ایم.

رئیس مرکز بهداشت قم گفت: هفته گذشته حدود ۱۹ هزار تست در قم انجام شد که بیش از ۴ هزار ۷۰۰ مورد تست مثبت اعلام شد.

محبی همچنین افزود: طبق نمودارها موج پنجم همچنان ادامه دارد و امیدوار هستیم با همکاری مردم در هفته‌های آتی این موج را پشت سر بگذاریم.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا