خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

عزم و اراده جمعی تنها راه مقابله با ویروس کرونا است

به گزارش خبرگزاری مهر، شهریار فتحی در نشست مشترک ستاد مقابله با کرونای شهرستان با بیان اینکه خیران و بازاریان از آغاز شیوع کرونا همواره در کنار کادر درمان بوده‌اند اظهار داشت: بسته شدن بازار در زمان‌های مختلف سبب به‌وجود آمدن مشکلات اقتصادی و معیشتی و ایجاد گلایه برخی مردم شده که گلایه مردم حق است.

وی با بیان اینکه پزشکان و کادر درمان در طول مدت این ویروس از خودگذشتگی کردند گفت: تنها راه مقابله با ویروس کرونا عزم و اراده جمعی و همگانی است.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب ضمن تأکید بر ضرورت تسریع در واکسیناسیون ابراز امیدواری کرد، هر چه سریع. تر واکسیناسیون همگانی اتفاق بیفتد.

فتحی تصریح کرد: حتی واکسیناسیون هم نباید موجب شود تا ما در رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا پایان همه گیری ویروس کرونا غفلت کنیم.

وی در ادامه بر استفاده از ظرفیت و رسانه‌های شهرستان در تولید محتوای باکیفیت و فرهنگ‌سازی تأکید کرد و متذکر شد: رسانه‌ها نقش بارزی در آگاهی‌دهی به افکار عمومی داشته و لازم است از تمام ظرفیت موجود برای مقابله با ویروس کرونا استفاده شود.

به گفته فرماندار بناب، اجرای هماهنگ مصوبات ستاد کرونا در شهرستان مطالبه جدی مردم است.

فتحی از نیروی انتظامی خواست در شناسایی و برخورد با افرادی که پلاک‌های خودرو خود را مخدوش می‌کنند، جدیت بیشتری به خرج دهند.

رئیس ستاد مقابله با کرونای شهرستان بناب ضمن انتقاد از تشکیل برخی جلسات غیرضروری از سوی برخی مسؤولان شهرستان تأکید کرد: امروز زمان تجلیل نیست.

فتحی در خصوص احتمال راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در بناب نیز خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد روند نزولی آمار مبتلایان در بناب باشیم و دیگر نیازی به راه‌اندازی بیمارستان صحرایی نباشد.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بناب به کمتر از ۳۰ درصد رسید

مدیر شبکه بهداشت و درمان بناب نیز در این جلسه گفت: با این روند صعودی مبتلایان و فوتی‌ها مجبور خواهیم شد بیمارستان صحرایی در بناب راه‌اندازی کنیم.

وحید رضایی با اشاره به آمار بیماران بستری و فوتی کرونا در این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر در موج پنجم ویروس دلتا کرونا قرار گرفته‌ایم و طی یک ماه گذشته ۳۵ نفر در شهرستان بناب فوتی داشتیم که متأسفانه آمارها روند صعودی را نشان می‌دهند.

وی یادآور شد: متأسفانه رفتارهای بهداشتی را در بین مردم شاهد نیستیم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان بناب به کمتر از ۳۰ درصد کاهش یافته است و با این شرایط کنترل و کاهش تعداد مبتلایان و فوتی کرونایی مقدور نخواهد بود.

رضایی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا نظام سلامت کشور ۶۳۸ پزشک و کادر شهید درمان تقدیم کشور نموده است گفت: نظام سلامت هزینه سنگینی را متحمل شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۴ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در شهرستان بناب واکسینه شده‌اند؛ تصریح کرد: برای پوشش ۷۰ درصدی جمعیت کشور به واکسن ۱۲۰ میلیون دُز مورد نیاز است که باید اقدامات لازم مبذول شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بناب در ادامه با اشاره به آماده‌باش بودن بیمارستان شهدای بناب برای سرریز بیماران کرونایی بیمارستان امام خمینی (ره) بناب، متذکر شد: با این روند صعودی مبتلایان و فوتی‌ها مجبور خواهیم شد بیمارستان صحرایی در بناب راه‌اندازی کنیم.

انتقاد از برخورد دوگانه با مصوبات اجرایی ستاد کرونا

رئیس اداره ورزش و جوانان بناب نیز در این جلسه از تصمیمات دوگانه ستاد کرونای شهرستان در خصوص تعطیلی گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ انتقاد کرد.

سیدمجید یزدانی با بیان اینکه یک هفته است فعالیت ورزشی در سالن‌های سرپوشیده تعطیل است، اظهار داشت: در مکان‌های ورزشی نیز با ۳۰ درصد ظرفیت ورزشکاران به فعالیت مشغول هستند.

وی تصریح کرد: رفتارهای دوگانه برای مدیران باشگاه‌های ورزشی خصوصی آزاردهنده است و امکان پرداخت اجاره‌بهای مکان‌های ورزشی را نیز ندارند.

رئیس اداره ورزش و جوانان بناب با بیان اینکه اداره ورزش و جوانان تابع مصوبات ستاد مقابله با کرونای شهرستان است؛ متذکر شد: قرار نیست تعدادی باشگاه‌های ورزشی و مجموعه‌های دیگر تعطیل شوند ولی تعداد دیگری باز باشند.

یزدانی همچنین با اشاره به اینکه همه گیری کرونا یک بحران است و تلاش همگانی را برای مهار و ریشه‌کنی آن طلب می‌کند؛ خاطرنشان کرد: بهتر است ستاد مقابله با کرونا شهرستان از ظرفیت دیگر دستگاه‌های اجرایی نیز برای ریشه‌کنی کرونا استفاده کند.

وی، قلیان‌سراها را یکی از مراکز مهم شیوع ویروس کرونا ذکر کرد و افزود: متأسفانه دیده می‌شود در فضای ۳۰ متری سرپوشیده برای بیش از ۸۰ نفر قلیان سرو می‌کنند که در پیک پنجم کرونا می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا