خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

عمده گروه‌های سنی و شغلی تا آخر شهریور در اردبیل واکسینه می‌شوند

شهرام حبیب‌زاده در حاشیه سفر وزیر بهداشت به اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از ۲۲ بهمن ماه سال گذشته تاکنون که واکسیناسیون گروه‌های سنی و شغلی در استان آغاز شده بیش از ۴۳۱ هزار دوز واکسن تزریق شده است.

وی سرعت واکسیناسیون را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با افزایش واردات واکسن خارجی روند واکسیناسیون در ماه‌های آینده سرعت بیشتری می‌گیرد و به تبع آن در استان اردبیل نیز که ظرفیت واکسیناسیون روزانه ۲۰ هزار دوز وجود دارد با قوت و قدرت ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: بیشترین آمار فوتی روزانه از زمان شیوع کرونا تاکنون در هشتم آذرماه سال ۹۹ با ۲۲ فوتی به ثبت رسیده که در روزهای اخیر نزدیکترین آمار به این رقم فوتی‌ها را شاهد بودیم.

حبیب‌زاده شرایط بحرانی کرونا را در استان همچنان پایدار اعلام کرد و افزود: با بستری شدن ۱۴۵ نفر و افزایش بستری‌ها تا ۸۱۶ نفر در استان و همچنین وضعیت خطرناک ۱۱۹ کرونایی بدحال شرایط استان اردبیل اصلاً مطلوب نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: یک‌هزار و ۱۶۹ نفر بیمار به صورت روزانه با دریافت و تزریق دارو قرنطینه خانگی می‌شوند که علائم سیر نزولی و کاهشی را کمتر در شهرهای استان شاهد هستیم.

حبیب‌زاده اضافه کرد: با ادامه این روند ما در پاییز وضعیت به مراتب بدتری را تجربه خواهیم کرد به شرط آنکه عموم مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا استان از معرض خطر بحرانی کرونا خارج شود.

وی به وضعیت شلوغی مراکز درمان سرپایی نیز اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از بیماران درگیری ریوی شدیدی دارند، مراجعات به مراتب بالاتر است و دریافت داروی ضد ویروس نیز به صورت خودسرانه با علائم و عوارضی روبه‌روست که امیدواریم عمده مبتلایان به کرونا در مصرف آن دقت کنند.

حبیب‌زاده به سفر وزیر بهداشت به استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در سفر امروز وزیر بهداشت به استان اردبیل در کنار بازدید از مصلا و دیدار با امام جمعه اردبیل، از بیمارستان امام خمینی و همچنین آزمایشگاه جامع سلامت بازدید کرده و در پایان سفر نیز نشستی را در استانداری با حضور اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی و نمایندگان برگزار خواهند کرد تا شنونده صحبت‌های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: وزیر بهداشت در سومین سفر استانی خود به اردبیل سفر کرده تا از نزدیک در جریان روند مداوای بیماران و واکسیناسیون قرار گیرد که قطعاً مشکلات و معایب نیز به اطلاع وزیر خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا