خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

۱۹ خانم باردار هرمزگانی قربانی کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فرشیدی بیان داشت: از آغاز همه گیری بیماری کرونا تاکنون، ۱۹ خانم باردار بر اثر این بیماری در هرمزگان جان خود را از دست داده اند که ۱۳ مورد از این شمار در سال جاری جان خود را از دست داده اند.

وی با اشاره به اینکه درگیری و همه گیری بیشتر این بیماری در خانم‌های باردار بیشتر است، اظهار کرد: با تایید سازمان بهداشت جهانی واکسن سینوفارم به خانم‌های باردار بالای ۱۲ هفته تزریق می‌شود که در استان هرمزگان چندین هفته است که این اقدام آغاز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه تاکنون ۵۷.۳ درصد از خانم‌های باردار استان واکسن دریافت کرده اند، عنوان کرد: شهرستان‌های رودان، بشاگرد و بندرخمیر با پوشش بالای ۸۸ درصد بیشترین و شهرستان‌های پارسیان، بندرعباس و جزیره کیش با کمتر از ۳۳ درصد بدترین پوشش را داشته اند.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم با استقبال خوب خانم‌های باردار مواجه شویم و هرچه سریععتر این افراد علیه بیماری کرونا واکسینه شوند، اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در استان هرمزگان جان باختند.

فرشیدی با اشاره به مرگ ۱۰ مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در هرمزگان، اظهار کرد: شمار جانباختگان مبتلا به کرونا در هرمزگان به هزار و ۲۰۱ نفر رسید.

وی در پایان با بیان اینکه با بستری شدن ۱۹۴ نفر دیگر، شمار کل بستری‌های کرونا در استان به ۸۵۷ نفر رسید، خاطرنشان کرد: اکنون ۱۲۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۳۰ نفر از آن‌ها وخیم است.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا