خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

حرکت خزنده «کرونا» زیر پوست ورزش/ آژیر قرمز به صدا درآمد

به گزارش خبرنگار مهر، چند هفته ای می شود که کارشناسان با در نظر گرفتن کُند یا متوقف شدن سرعت کاهش ابتلا به کرونا در کشور و چند برابر شدن مراجعات سرپایی نسبت به غالب شدن دوباره ویروس کرونا در کشور و حتی شروع پیک ششم آن ابراز نگرایی می کنند.

البته پیش بینی این کارشناسان و پزشکان این بود که پیک جدید کرونا که شیوع اُمیکرون دلیل آن است احتمالا از اسفندماه آغاز می شود این در حالی است که زنگ خطر این ویروس و موج جدیدش چند روزی است که در ورزش و میان اهالی آن به صدا درآمده است.

افزایش موارد ابتلا به کرونا دلیلی است بر این ادعا که ورزش دوباره درگیر تاخت و تاز کرونا شده است؛ بعد از اینکه اردوی تیم ملی تکواندو بانوان به خاطر آلوده شدن همزمان تمام اردونشینان این تیم به کرونا تعطیل شد، خبرهای رسیده از دیگر رشته ها و درگیر شدن ورزشکاران‌شان به کرونا نگرانی ها را نسبت به این موضوع بیشتر کرد به خصوص که این درگیری ها در مورد ورزشکارانی از رشته های مختلف، با موقعیت های مختلف ایجاد شد.

طی این مدت نتیجه تست کرونا تعداد زیادی از بازیکنان استقلال مثبت شد طوریکه دیدار این تیم مقابل هوادار در هفته شانزدهم لیگ برتر لغو و به زمان دیگری موکول شد، چهار دیدار از لیگ برتر بسکتبال هم به خاطر درگیری همزمان بازیکنان دو تیم مهرام و آویژه صنعت لغو و به زمان دیگری موکول شده است.

جولان کرونا در والیبال هم تاثیرات خود را داشته است طوریکه به جز سه بازیکن، دیگر نفرات تیمی مانند شهرداری ورامین را درگیر خود کرده است ضمن اینکه باعث شده برای تماشاگران این رشته و ادامه حضورشان در سالن مسابقات ممنوعیت اعمال شود.

پاندمی کرونا در مرحله بازیکنان فوتبال را هم بی نصیب نگذاشته است و حتی به سراغ ملی پوشان این رشته که خارج از کشور بودند، رفته است. احمد نورالهی که به تازگی از امارات به ایران بازگشته بود و اردوی تیم ملی شرکت داشت و همچین سردار آزمون و احسان حاج صفی که در امارات و یونان حضور داشتند، با مثبت شدن تست کرونا خود مواجه شدند و به همین دلیل دیدار هفتم بهمن ماه تیم ملی مقابل عراق را از دست دادند.

کرونا حتی به تیم ملی فوتبال زنان که در هند محل برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا حضور دارند هم سرایت کرده است طوریکه چهار نفر از بازیکنان این تیم به دلیل مثبت شدن تست کرونا از امروز وارد قرنطینه شده اند، اتفاقی که هفته گذشته برای اعضای تیم ملی شمشیربازی اسلحه اپه در روسیه رقم خورد و نه تنها مانع اجرای برنامه آنها برای حضور در کمک تمرینی مسکو شد بلکه به اقامت خارج از پیش بینی در روسیه، بار مالی هم روی دوش فدراسیون گذاشت.

در هر صورت هنوز در مورد پیک ششم کرونا و شروع آن در ایران و جهان اعلام رسمی نشده است اما ورزش ایران و ورزشکارانش به شدت درگیر آن شده اند و هر روز هم خبرهای جدید تری از ابتلای آنها و لغو بازی، دیدارها یا اردوهای شان به گوش می رسد.

ادامه این روند قطعا نگرانی ها نسبت به شرایط ورزش کشور و چگونگی پیگیری فعالیت های آن در رشته های مختلف را پررنگ تر می کند. چندماه است که فعالیت های ورزشی در ایران تقریبا به حالت عادی بازگشته و اردوها و مسابقات در رشته های مختلف پیگیری می شود. حتی در برخی رشته ها که هنوز محروم از تماشاگران شان هستند تصمیماتی برای بازگشت تدریجی آنها گرفته شده بود اما با بعید است با ادامه حرکتی که کرونا در ورزش آغاز کرده، این برنامه ها سرانجامی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا