خبرگزاری ایرناخبرهای کرونا

آمار مبتلایان به کرونا در استان سمنان به ۲۰ ‌هزار و ۷۵۷ نفر رسید

به گزارش ایرنا، کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان شامگاه چهارشنبه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان یک نفر دیگر را گرفت و براین اساس از ابتدای شیوع کرونا تا ظهر امروز چهارشنبه تعداد جان‌باختگان این بیماری در استان سمنان به ۸۵۰ نفر رسید. 
بنابر این گزارش، ۱۰۱نفر به خاطر ابتلای قطعی به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند و ۱۴ هزار و ۲۹۸ نفر تاکنون به صورت سرپایی درمان شدند.
طبق اعلام این کمیته، موارد بهبودی و ترخیص بیماران کووید ۱۹ در این استان به ۶ هزار و ۷۹۰ نفر رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان نیز گفت: از ابتدای بروز و شیوع کرونا تاکنون ۱۵هزار و ۱۳۴مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.
نوید دانایی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته (از نهم الی دهم دی ماه) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، پنج بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به چهار هزار و ۱۹۴نفر رسیده است و ١٠ هزار و ۹۴۰ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ به سه هزار و ۵۲۷نفر رسید و از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۶۲۴ نفر فوت شدند.
شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر، سرخه، دامغان،گرمسار و آرادان مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان هستند.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۴۹ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۵ هزار و ۹۵ نفر رسید.
 به گزارش خبرنگار ایرنا، سیما سادات لاری روز چهارشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۰ دی ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۲۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و ۸۰۷ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۱۸ هزار و ۷۵۳ نفر رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا