خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

مرگ بیش از ۴۳۰۰ بیمار کرونایی در آمریکا در یک روز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، براساس تازه‌ترین داده‌های دانشگاه جان هاپکینز، مجموع قربانیان کرونا در آمریکا با مرگ ۴۳۸۸ بیمار دیگر طی یک روز گذشته به ۶۵۹ هزار و ۲۰ نفر رسید.

همچنین شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به بیش از ۴۰ میلیون و ۸۶۷ هزار نفر رسید.

ایالت کالیفرنیا با بیش از ۴ میلیون و ۴۶۲ هزار مورد ابتلاء به کرونا بیشترین آمار را در میان ایالات آمریکا به خود اختصاص داده است.

در همین حال ایالت تگزاس با بیش از ۳ میلیون و ۸۱۲ هزار مورد و ایالت فلوریدا با بیش از ۳ میلیون و ۴۵۲ هزار بیمار کرونایی در رده‌های بعدی قرار دارند.

ایالت کالیفرنیا با ۶۶ هزار و ۹۷۵ مورد مرگ ناشی از کرونا دارای بیشترین آمار قربانیان نسبت به سایر ایالات آمریکا است. این آمار در ایالت تگزاس بیش از ۵۹ هزار و ۷۴۲ نفر و در ایالت نیویورک نیز ۵۴ هزار و ۶۰۲ نفر ثبت شد.

براساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC)، تاکنون بیش از ۲۰۸ میلیون و ۷۰۴ هزار نفر در این کشور در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند که بیش از ۱۷۷ میلیون و ۸۹۹ هزار نفر از آنها دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

تشدید شیوع کرونا در آمریکا در حالی است که آمار واکسیناسیون بالاتر رفته است و پیشرفت‌های چشمگیری در ایالت‌های جنوبی مشاهده می‌شود، اما در مناطقی از آمریکا نیز وضعیت به شدت بحرانی است و ۴۷ درصد از آمریکایی‌ها کامل واکسینه نشده‌اند، همچنین گونه مسری‌تر دلتا همچنان در حال تاخت و تاز است. با توجه به این شرایط، کارشناسان وضعیت کنونی آمریکا را «شکننده» توصیف کرده‌اند.

همچنین مقامات بهداشتی آمریکا تائید کرده‌اند که بیشتر بیمارانی که در بیمارستان بستری هستند و با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند واکسینه نشده‌اند.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا