خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

۵۶۰ هزار دُز واکسن در زنجان تزریق شده است

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز قزلباش ظهر یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا در محل استانداری زنجان، گفت: شب گذشته ۶۰۰ بیمار در بیمارستان‌های استان زنجان بستری بودند و با توجه به اختصاص ۸۰۰ تخت برای بیماران کرونایی در حال حاضر ۷۵ درصد تخت‌های بیمارستانی اشغال شده است.

وی با بیان اینکه تا دیروز ۵۶۰ هزار دُز واکسن در استان زنجان تزریق شده است، اظهار کرد: این مهم نشان می‌دهد ۴۵ درصد در دُز اول و ۲۵ درصدی در دُز دوم واکسینه شدند.

رئیس علوم پزشکی استان زنجان به سفر وزیر بهداشت به استان زنجان اشاره کرد و گفت: وزیر قول اختصاص واکسن قابل توجه به استان زنجان همچون سایر استان‌های کشور را دادند.

قزلباش با بیان اینکه در شهر زنجان پوشش واکسیناسیون ۶۵ درصد است، تاکید کرد: در مناطقی همچون اسلام آباد، کوی فرهنگ پونک و گلشهر بین ۵۱ تا ۶۰ درصد و سایر نواحی بالای ۶۰ درصد است و عدم مراجعه مردم از مهمترین دلایل عدم مراجعه مردم به مراکز واکسیناسیون است.

وی ابراز کرد: در قالب طرح شهید سلیمانی از سوی بسیجیان حرکت اقناعی خوبی برای واکسیناسیون آغاز شده و در برخی گروه‌های سنی پوشش واکسیناسیون کمتر است و روزانه ۱۵ تا ۱۶ هزار نفر در استان زنجان واکسن کرونا دریافت می‌کنند.

رئیس علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه دانشجویان استقبال خوبی از واکسیناسیون دارند، گفت: در این راستا تاکنون فعالان بخش حمل‌ونقل ۹۰ درصد و فرهنگیان ۹۵ درصد واکسینه شده‌اند.

قزلباش با بیان اینکه در حال حاضر در بخش بستری در بیمارستان‌های استان نوسان وجود دارد، افزود: اما استان در حال رد شدن از وضعیت پیک است و روند اخذ تست‌های پس سی آر نشان می‌دهد در همه شهرستان‌های استان زنجان به جز ماهنشان روند مراجعات کاهشی است.

وی تصریح کرد: استان زنجان چهار هفته با تاخیر وارد پیک پنجم کرونا شد و در دو شهرستان زنجان و ماهنشان همچنان روند افزایشی با شیب ملایم است.

رئیس علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان بیش از ۵۳ درصد است، گفت: یکی از نگرانی‌ها عادی انگاری با برگشت به شرایط عادی و وارد شدن به پیک جدید است.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا