خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

پذیرای هیچ مهمانی در نوروز ۱۴۰۰ نخواهیم بود/ وضعیت ۸ شهر زرد است

به گزارش خبرنگار مهر، محمود ثمینی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی لرستان گفت: در ایام خدمت دولت یازدهم و دوازدهم، فعالیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی و عمرانی، بهداشت و درمان و… شکل گرفته و لازم است اطلاع رسانی در این زمینه انجام پذیرد.

مردم نگران تأمین کالاهای اساسی نباشند

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با اشاره به تحریم‌های ظالمانه استکبار و فضاسازی‌هایی که علیه دولت و اقدامات آن شکل گرفته است گفت: ممکن است در این زمینه ضعف‌هایی هم وجود داشته باشد که باید به صورت شفاف اطلاع رسانی شده و مردم را دلگرم کنیم.

ثمینی تصریح کرد: با تضعیف قوای نظام چیزی عاید مملکت نخواهد شد مگر سو استفاده دشمنان و یاس و نا امیدی مردم.

وی افزود: اقدامات قوه مجریه در کنار سایر قوا، اقدامات دولت و نظام است و باید اینها را در همه دستگاه‌های اجرایی اطلاع رسانی و تبیین کنیم.

معاون استاندار لرستان با تقدیر از اقدامات جهاد کشاورزی، صمت و تعزیرات در کنترل بازار که باعث ایجاد آرامش نسبی شده است گفت: در این زمینه اگر چه نقایصی وجود دارد اما زحمات قابل تقدیر است.

ثمینی افزود: مردم نگران تأمین کالاهای اساسی نباشند و دولت یارانه کالاهای اساسی را در سال آینده قطع و یا گران نخواهد کرد.

تشریح روند ثبت‌نام در انتخابات ۱۴۰۰

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ چهار انتخابات در کشور به وقوع خواهد پیوست که در استان لرستان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری با کمک مردم و دستگاه‌های اجرایی انجام خواهد گرفت.

وی افزود به دلیل مشخص بودن نمایندگان لرستان، انتخابات میان دوره‌ای مجلس و خبرگان رهبری در استان لرستان برگزار نخواهد شد.

رئیس شورای اطلاع رسانی لرستان عنوان کرد: روند انتخابات از ۱۸ اسفند ماه با دستور وزیر کشور آغاز شده و متناسب با آن با تشکیل هیئت اجرایی انتخابات شوراهای شهری در شهرستان‌های استان و معرفی معتمدین به هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی توسط فرمانداران فعالیت آن آغاز خواهد شد.

ثمینی افزود: از ۲۰ اسفند ماه در شهرها فرآیند ثبت نام داوطلبین به مدت یک هفته آغاز می‌شود و پس از آن در ۱۶ فروردین ثبت نام از داوطلبین انتخابات شورای اسلامی روستاها به مدت یک هفته شروع خواهد شد.

وی عنوان کرد: در خصوص شرط دریافت عدم سو پیشینه، این مدرک برای داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهر ضروری است اما در مورد شورای اسلامی روستا جز ضروریات نیست مگر با تشخیص هیئت اجرایی باشد.

معاون استاندار لرستان در خصوص انتخابات ریاست جمهوری گفت: شروع ثبت نام داوطلبین در سطح ملی از ۲۱ اردیبهشت ماه به مدت ۵ روز انجام خواهد شد.

پذیرای هیچ مهمانی در نوروز ۱۴۰۰ نخواهیم بود

ثمینی در ادامه جلسه شورای اطلاع رسانی به موضوع کرونا پرداخت و گفت: با توجه به سرعت و قدرت انتشار ویروس جهش یافته انگلیسی موضوع بسیار جدی دنبال می‌شود و اقداماتی از جمله کنترل ورودی‌های استان از سمت خوزستان صورت گرفته و با توجه به قرمز شدن وضعیت کرونایی ۱۱ شهرستان خوزستان از ورود وسایل نقلیه شخصی با پلاک استان مذکور به لرستان جلوگیری شده است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۸ شهرستان با وضعیت زرد و ۳ شهرستان با وضعیت آبی در لرستان داریم گفت: وضعیت به شدت شکننده است و به محض ورود ویروس این حالت‌ها تغییر می‌کند.

معاون استاندار لرستان با تقدیر از همکاری مردم طی سال گذشته از مردم خواست تا موضوع را بسیار جدی بگیرند.

ثمینی گفت: امسال با توجه به این شرایط، رسماً اعلام می‌کنیم پذیرای هیچ مهمانی در نوروز ۱۴۰۰ نخواهیم بود و هیچ گونه میزبانی نخواهیم داشت.

ضرورت رعایت پروتکل‌ها توسط مردم

وی از مردم خواست در روزهای پایانی سال از حضور در اجتماعات و ازدحام در مراکز خرید خودداری کنند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند در غیر این صورت علی رغم تدابیر، موج چهارم کرونا در پایان اسفند ماه اجتناب ناپذیر است.

معاون استاندار ضمن تقدیر از همکاری مردم از آنها خواست که در پنج شنبه پایانی سال از حضور در آرامستان‌ها خودداری کنند.

ثمینی در خصوص چهارشنبه پایانی سال و اعیاد شعبانیه از مردم خواست که از برنامه‌های فرهنگی صدا و سیما استفاده کنند و به منظور پیشگیری از انتشار و تسری ویروس کرونا و برای حفظ سلامتی خود و اطرافیانشان از حضور در اجتماعات بپرهیزند.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا