خبرهای کرونا

ضرورت نظارت و کنترل بیشتر بر وضعیت فعلی مشهد

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مهدی قلیان در نشست هماهنگی اجرای پروتکل‌های بهداشتی در صحن‌های حرم مطهر رضوی که با حضور مدیر درمان آستان قدس و نمایندگانی از سازمان هلال احمر، بسیج جامعه پزشکی، معاونت بهداشت و درمان سپاه امام رضا (ع) و رئیس مرکز بهداشت ثامن شهرستان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به حضور زائران علی ابن موسی الرضا (ع) از اقصی نقاط کشور، تا زمانی که هر کدام از مناطق و شهرهای کشور از نظر شیوع کرونا وضعیت قرمز داشته باشند، وضعیت مشهد نیز از نظر کرونا قرمز خواهد بود که این خود تأکیدی بر اهمیت نظارت و کنترل هر چه بیشتر در این شهر می‌باشد.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط موجود بحران کرونا و حضور زائران در شهر مشهد، خدمات سلامتی به طور ویژه در اطراف حرم مطهر رضوی در حال انجام است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نظارت بر اماکن اقامتی، اصناف، اماکن عمومی، رستوران‌ها و محلهای تولید و عرضه مواد غذایی را از مهمترین این خدمات برشمرد و گفت: باید به مردم آموزش دهیم با رعایت کامل موارد بهداشتی با کرونا زندگی کنند تا با کنترل ویروس وضعیت کرونا در کشور سبز شود.

دکتر قلیان تاکید کرد: به منظور موفقیت در کنترل و مراقبت کرونا در حرم مطهر، باید مدیریت به صورت واحد توسط یک ارگان انجام شده و دیگر سازمان‌ها و بخش‌ها ملزم به همکاری و مشارکت باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تجربه همدلی کلیه سازمانها و نهادهای استان در کنترل کرونا را بهترین درس آموخته این بحران برشمرد و گفت: این همدلی و مشارکت در سطح استان به صورت بسیار زیبا در بحران کرونا مشهود است.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا